Advokat Staffan Edh lämnar Hamilton i Göteborg

Pressmeddelande 2007-03-23

Advokat Staffan Edh lämnar Hamilton i Göteborg

Advokat Staffan Edh vid Hamilton Advokatbyrå Göteborg AB har beslutat att med omedelbar verkan lämna sin verksamhet och sitt delägarskap i byrån.

Den 21 mars beslöt Hamilton Advokatbyrå att tillsätta en utredning med anledning av att en av delägarna i Göteborg, advokat Staffan Edh, kritiserats för sitt agerande som styrelseledamot i det konkursdrabbade flygbolaget Fly Me Sweden och Fly Me Europe AB. Syftet med utredningen, som görs med hjälp av utomstående expertis, är att utreda om Edh brutit mot god advokatsed eller medverkat i någon lagstridig handling.

– Mot bakgrund av diskussionen om min person väljer jag att lämna all min verksamhet i Hamilton och mitt delägarskap i Hamilton Advokatbyrå Göteborg AB. Jag kommer dock att stå till förfogande för den utredning som byrån har bestämt sig för att genomföra, säger Staffan Edh.

Styrelsen för Hamilton Sverige AB

För ytterligare info
Mikael Wahledow, VD Hamilton Advokatbyrå Göteborg AB, 031-743 20 60
Thomas Nygren, ordf Hamilton Sverige AB, 08-505 501 00