Expertkonkursen sålde för över 100 miljoner på tre dagar

26 september 2012

Expertbutikernas konkursutförsäljning har blivit en succé, sedan i fredags har butikerna som ingår i Expert Sverige AB sålt för mer än 100 miljoner kr. Nu påskyndar konkursförvaltaren, advokat Michael Levin på Hamilton advokatbyrå, utförsäljningen och sänker priset på många varor ytterligare från och med imorgon torsdag.

”Mitt mål är att tömma butikerna på sina kvarvarande lager så fort som möjligt, säger Michael Levin. Även om många av de bästa godbitarna gick direkt under de första dagarnas utförsäljning finns det fortfarande en hel del varor kvar, till ett inköpspris av ca 200 miljoner kronor, som man nu kan göra ytterligare fynd på”.

När butikerna öppnade för utförsäljningen i fredags var det ett stort tryck från alla som ville handla. I några butiker där lagren inte var så stora från början innebar detta att de mest åtråvädra varorna såldes slut väldigt snabbt. Detta ledde till tomma hyllor och besvikelse hos en del konsumenter. ”Jag beklagar detta, säger Michel Levin, men jag kan samtidigt konstatera att det bara var i ett par butiker detta hände där det dessutom varit utförsäljning redan innan konkursen. Anställda i butikerna har hanterat utförsäljningen exemplariskt.”

Relevant information för alla inblandade parter kommer löpande att läggas upp på www.hamilton.se och eventuella frågor kan skickas till expert@hamilton.se