Hamilton Advokatbyrå och Nilsson & Co går samman – bildar ledande fullservicebyrå med fokus på Stockholmsområdet

Hamilton Advokatbyrå i Stockholm och Nilsson & Co går samman under namnet Hamilton och bildar en av Stockholms ledande advokatbyråer med 56 jurister. Samgåendet skapar en fullservicebyrå och en tydlig utmanare på Stockholmsmarknaden.

”Kombinationen av Hamilton i Stockholm och Nilsson & Co är perfekt. Vi kompletterar varandra och skapar tillsammans ett komplett och starkt fullserviceerbjudande. Jag skulle vilja hävda att vi redan idag matchar eller slår samtliga byråer inom de områden där vi är verksamma. Och vi ska rekrytera ytterligare toppkrafter. Vi ser oss som en tydlig och stark utmanare”, säger Thomas Nygren, managing partner i nya Hamilton.

Nya Hamilton bygger på en ny ansats till begreppet fullservice. Med målsättning att vara den byrå som levererar den största affärsnyttan kommer Hamilton att satsa på att bli ledande inom byråns samtliga specialområden. Genom att vara stark på alla delar kan Hamilton arbeta i djupare och längre klientrelationer. Den nya ansatsen innebär också att Hamilton kan bygga, rekrytera och behålla mer kompetens.

”Idag växte vi i ett slag med 30 procent i Stockholm. De kommande två åren planerar vi att växa ytterligare 30 procent. För att kunna bli ledande på samtliga våra specialområden behöver vi bli fler. Men vi tänker inte bli så stora att vi förlorar klientfokus”, säger Ola Hansson, styrelseordförande och partner i nya Hamilton.

Som ett led i Hamiltons strategi att bli en utmanare på Stockholmsmarknaden har samarbetena med de byråer som tidigare verkat under Hamiltons namn i Malmö, Falun, Karlstad och Växjö avslutats. Det nya Hamilton kommer att verka från kontoret vid Hamngatan 27 i Stockholm.

Fakta om nya Hamilton
Antal jurister: 56
Verksamhetsort: Stockholm
Inriktning: Fullservice. Ledande erbjudande samtliga specialområden.
Målsättning: Leverera marknadens största affärsnytta. 30 procent tillväxt på två år.
Styrelseordförande: Advokat Ola Hansson
Managing partner: Advokat Thomas Nygren