Beslut på Årsstämman 2010-06-21

Årsstämman i Hammar Invest AB (publ) avhölls idag och i sammandrag beslutades följande;

• Stämman beslutade att fastställa moderbolagets och koncernens balans- och resultaträkning, att bolaget resultat skall disponeras enligt förslaget i förvaltningsberättelsen, samt att bevilja ansvarsfrihet åt styrelsens ledamöter och verkställande direktören

• Stämman beslutade att arvode till styrelse och revisorer skall utgå enligt valberedningens förslag

• Antal ordinarie styrelseledamöter skall uppgå till minst fyra stycken utan suppleanter och till ledamöter valdes;

- Thomas Lindwall (omval)
               - Göran Lindberg (omval)
               - Jan Nilstadius (omval)
               - Erik Huggare (nyval)
               - Stig Forsman (nyval)

Thomas Lindwall valdes av stämman till styrelseordförande.

• Till revisorer valdes PriceWaterhouseCoopers AB med auktoriserade revisorn Ulf Hartell Borgstrand som huvudansvarig revisor.

• Stämman beslutade enligt styrelsens förslag om förändringar i bolagsordningen enligt kallelsen.

• Stämman beslutade enligt styrelsens förslag om minskning av aktiekapitalet. Bolagets kvotvärde på aktien uppgår numera till 0,03 kronor.

• Stämman beslutade enligt styrelsens förslag om en nyemission av aktier kombinerat med en teckningsoption, TO3. Villkoren i korthet är att för varje innehavd aktie oavsett serie per avstämningsdagen den 30 juni 2010 erhålles en (1) uniträtt. För att teckna en Unit krävs tre (3) uniträtter. En unit består av fem (5) aktier, samt två (2) vederlagsfria teckningsoptioner (TO3). Teckningskursen är fastställd till 0,15 kronor per unit. Teckning av Units skall göras under perioden 2 juli – 19 juli 2010. Ett fullständigt prospekt kommer att finnas tillgängligt under vecka 26.

• Styrelsens förslag till ett bemyndigande om att utge nya aktier, teckningsoptioner eller motsvarande drogs tillbaka.

• Inga övriga frågar finns att rapportera

Det noterades att samtliga beslut tagits enhälligt.

Stockholm 2010-06-21

Hammar Invest AB (publ) gm Stefan Oldén, VD