Hammar Invest AB (publ) förvärvar ny verksamhet

Hammar Invest AB (publ) har signerat en avsiktsförklaring om övertagande av verksamhet från NoTech Consulting AB i Nora. NoTech utvecklar, konstruerar och producerar robotiserade maskiner för tillverkning av lastpallar, främst specialpallar för pappersindustrin. Utrustningarna har en mycket hög teknisk nivå och NoTech anses vara en av de ledande tillverkarna i Europa. Företaget omsatte omkring 25 miljoner kronor 2009 och den största delen av försäljningen gick på export. Genom det tänkta förvärvet breddar Hammar Invest sitt affärsområde Hammar Sawmill Technology (HST). – Det är ett strategiskt förvärv för oss, säger Stefan Oldén, koncernchef i Hammar Invest. – Vi breddar vår verksamhet och får in hög teknisk kompetens som adderar till de övriga bolagen. Dessutom skapar vi automatiskt en exportplattform för andra produkter från hela affärsområdet. För mer information, kontakta Stefan Oldén, koncernchef Hammar Invest, telefon: 0705-620062