Hammar Invest rekryterar nyckelpersoner

Hammar Invest AB (publ.) satsar vidare i Kina. Efter dubblering av orderingången i sitt dotterbolag HGL under 2010, så har man genom HGL knutit till sig Håkan Lundström som Managing Director med ansvar för Machining och Göran Fredriksson som Director Assembly & Sourcing.

Göran Fredriksson kommer närmast från Swisslog, där han senast var Nordenchef. Han har också ansvarat för fabriksverksamhet och transfer av produktion till Kina Håkan Lundström har bott i Kina sedan 2006 och varit verksam som bl.a. fabrikschef.

Göran och Håkan kommer att jobba utifrån HGL´s fabrik i Dongguan, Kina och kommer bland annat att arbeta med att föra över avancerade maskinbearbetning- och monteringsprojekt från Europa till HGL.

Båda har lång industriell erfarenhet inom utveckling och produktion och har tidigare jobbat med produktion för bl.a. Whirlpool och Swisslog i Kina.

– Håkan och Göran kommer in i verksamheten med mycket erfarenhet och energi för att hjälpa oss och våra kunder att flytta produktion till världens största tillverkningsland, säger Stefan Oldén, koncernchef i Hammar Invest.

Stefan Oldén, koncernchef Hammar Invest, telefon: 0705-620062

Hammar Invest AB ( publ ) har sitt säte i Kramfors kommun och bedriver verksamhet genom rörelsedrivande dotterbolag med anor från 1800-talet. Koncernen är organiserad i de två affärsområdena Hammar Sawmill Technology, HST (Hammar Sågverks-teknik) med varumärkena Logtech, Vitech Virkeshantering samt Hammar Production Technology, HPT med verksamhet bestående i såväl finmekanisk som grovmekanisk produktion och sourcingverksamhet. Rörelserna bedrivs i Sverige och Asien. Kunderna finns över hela världen. Koncernen sysselsätter cirka 190 personer under 2010. Antalet aktieägare är cirka 1600 st och bolagets B-aktier är noterade på AktieTorget.