Valberedningens förslag till Årsstämman

Inför årsstämman i Hammar Invest AB (publ) onsdagen den 29 juni 2011, lämnar valbered­ningen följande förslag:

Förslag till antal styrelseledamöter

Valberedningen föreslår att antalet styrelseledamöter skall bestå av högst fem personer med en styrelsesuppleant.

Förslag till styrelsearvoden och revisorsarvoden

Valberedningen föreslår att oförändrat arvode skall utgå till styrelseledamöterna med 140 000 kr till ordföranden och 90 000 kronor vardera till resterande ledamö­ter.

Arvodet till revisorn skall utgå oförändrat enligt sedvanliga debiteringsnormer en­ligt godkänd räkning.

Förslag till val av styrelseledamöter och revisor

Valberedningen föreslår omval av Thomas Lindwall som ordförande samt Göran Lindberg och Jan Nilstadius som ledamöter. Till styrelsesuppleant föreslås Fredrik Brodin. Möjligen kommer ytterligare en suppleant att föreslås.

Till revisor föreslås PricewaterhouseCoopers AB med auktoriserade revisorn Ulf Hartell Borgstrand som huvudansvarig revisor.

Kort beskrivning av föreslagen suppleant

Fredrik Brodin är född 1967. Brodin är civ.ing. från KTH med kompletterande ut­bildning inom ekonomi och juridik. Efter att ha tjänstgjort som VD i ett flertal olika bolag, är Brodin idag verksam som en innovativ entreprenör i egen regi med orien­tering mot projekt, finansiering, varumärken samt koncernuppbyggnad i såväl Sve­rige som internationellt.

För ytterligare information:

Thomas Lindwall, Valberedningens ordförande, +46 708 14 28 50.

Hammar Invest AB ( publ )                                   Telefon: 070 562 00 62                  www.hammarinvest.se
Ulvsundavägen 110, 2 tr                                                                                            info@hammarinvest.se

168 77  Bromma