Vitech Virkeshantering får order av Södra Timber

Hammar Invest AB (publ.) dotterbolag Vitech Virkeshantering AB, som ingår i affärsområde HST (Hammar Sawmill Technology), har fått förtroendet att leverera en ombyggnad av justerverket i Unnefors som tillhör Södra Timber AB.

- Ordern visar att vi är en av de ledande på marknaden och att vi har ett starkt produktprogram, säger Stefan Oldén, koncernchef i Hammar Invest.

- Vi ser att marknaden har förbättrats med ökande aktiviteter och förfrågningar inom affärsområde HST.

Investeringsviljan i sågverksindustrin har de senaste två åren varit låg och aktivitetsnivån dämpad. Nu verkar det börja vända.

Ordern från Södra Timber avser ombyggnad av justerverket till automatsortering och uppgradering av paketmaskin. Allt med leverans i juli 2011.

Jarl Moritz, vd Vitech Virkeshantering, telefon: 0703–15 04 84
Stefan Oldén, koncernchef Hammar Invest, telefon: 0705-62 00 62

Hammar Invest AB (publ)
har sitt säte i Kramfors kommun och bedriver verksamhet genom rörelsedrivande dotterbolag med anor från 1800-talet. Koncernen är organiserad i de två affärsområdena Hammar Sawmill Technology, HST (Hammar Sågverks-teknik) med varumärkena Logtech, Vitech Virkeshantering samt Hammar Production Technology, HPT med verksamhet bestående i såväl finmekanisk som grovmekanisk produktion och sourcingverksamhet. Rörelserna bedrivs i Sverige och Asien. Kunderna finns över hela världen. Koncernen sysselsätter cirka 190 personer under 2010. Antalet aktieägare är cirka 1600 st och bolagets B-aktier är noterade på AktieTorget.