Handels avtalskrav lämnas till arbetsgivarna den 24 januari

Handels avtalskrav lämnas till arbetsgivarna den 24 januari Onsdagen den 24 januari 2001 kommer Handelsanställdas Förbund att presentera och överlämna sina avtalskrav till Handelsarbetsgivarna. Vid samma tillfälle kommer dessutom Handelsarbetsgivarna att lämna över sitt bud och därmed är förhandlingarna igång. Det nu gällande avtalet går ut den 31 mars 2001. Om parterna sedan kan leva upp till ambitionen om att ett avtal ska vara klart innan den 31 mars återstår att se. Det här är det sista pressmeddelandet från Handels via fax I fortsättningen kommer alla pressmeddelanden från Handelsanställdas Förbund att skickas via e-post. Redan nu får många journalister Handels pressmeddelanden till sin personliga e-postadress och den som vill prenumerera anmäler detta på www.handels.se Ni som är mottagare av detta fax kan således via hemsidan meddela och anmäla till vilka e-post-adresser ni vill att Handelsanställdas Förbund ska skicka sina pressmeddelanden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/08/20010108BIT00570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/08/20010108BIT00570/bit0002.pdf