Ny styrelseordförande för Handelsbanken Fonder AB

Report this content

Anna Possne har utsetts till ny styrelseledamot och tillika styrelseordförande i Handelsbanken Fonder AB, en befattning som hon tillträder omedelbart. Hon efterträder Michael Green, som tillträder som koncernchef och verkställande direktör för Svenska Handelsbanken AB (publ) vid årsskiftet.

Anna är chef för affärsområdet Products and Offerings inom Handelsbanken och kommer att kvarstå i den tjänsten jämte rollen som styrelseordförande i Handelsbanken Fonder AB.

För ytterligare information kontakta:
Staffan Ringvall, Head of Corporate Governance, +46 (0) 70 291 56 97
Handelsbankens presstjänst, +46 (0) 8 701 80 18

Denna information är sådan som Handelsbanken Fonder AB, såsom förvaltare av börshandlade fonder (så kallade ETF:er), är skyldig att offentliggöra enligt Nasdaq Stockholms och Nasdaq Köpenhamns respektive Emittentregelverk. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 december 2023 klockan 08.00 CET.

För mer information om Handelsbanken hänvisas till: www.handelsbanken.com

För mer information om Handelsbanken Fonder hänvisas till: www.handelsbankenfonder.se och www.xact.se