Årsstämma i Handelsbanken den 26 mars 2014

Svenska Handelsbanken AB (publ) kallar till årsstämma onsdagen den 26 mars 2014, klockan 10.00 i Grand Hôtels Vinterträdgård, ingång Royal, Stallgatan 4, Stockholm.

På agendan finns bland annat utdelningsförslaget om 16,50 kronor per aktie, varav ordinarie utdelning uppgår till 11,50 kronor per aktie, och styrelsens förslag om inrättandet av ett konvertibelprogram för anställda.

När det gäller val av styrelseledamöter föreslår valberedningen omval av Jon Fredrik Baksaas, Pär Boman, Tommy Bylund, Jan Johansson, Ole Johansson, Fredrik Lundberg, Sverker Martin-Löf, Anders Nyrén, Bente Rathe och Charlotte Skog. Lone Fønss Schrøder har avböjt omval. Valberedningen föreslår vidare att ordförande Anders Nyrén omväljs till ordförande i styrelsen.

För ytterligare information se bifogad kallelse som den 14 februari 2014 införs i Post- och Inrikes Tidningar och som finns tillgänglig på Handelsbankens webbplats handelsbanken.se/bolagsstamma.

För ytterligare information, kontakta:

Anders Nyrén, styrelsens ordförande
Telefon: 08-701 54 61, e-post:
anny18@handelsbanken.se
Klas Tollstadius, styrelsens sekreterare
Telefon: 08-701 29 01, e-post:
klto01@handelsbanken.se

För mer information om Handelsbanken hänvisas till: www.handelsbanken.se

Taggar: