Handelsbanken publicerar Års- och hållbarhetsredovisning och årsrapporter för 2022

”Oavsett hur saker och ting utvecklar sig har vi alltid möjlighet att göra de affärer som vi och våra kunder önskar. Våra mycket starka finanser ger oss bland annat en högre rating än våra konkurrenter och inte minst viktigt, stor handlingsfrihet”, säger Carina Åkerström, VD och koncernchef i Handelsbanken. Läs mer i Handelsbankens Års- och hållbarhetsredovisning.

Idag har Handelsbanken även publicerat Sustainability Factbook, Climate change progress report och Pelare 3 för 2022. Publikationen Pelare 3 innehåller information om risker, riskhantering och kapitaltäckning i enlighet med Pelare 3, vilken regleras i förordning (EU) nr 575/2013, direktivet 2013/36/EU samt i Finansinspektionens föreskrift FFFS 2014:12.
Rapporterna finns tillgängliga på bankens webbplats handelsbanken.com.

Peter Grabe, chef Investor Relations, +46 70 559 11 67
Lars Kenneth Dahlqvist, Investor Relations, + 46 70 566 41 09
Catharina Belfrage Sahlstrand, Chief Sustainability and Climate Officer, +46 8 701 10 00
Viktoria Aastrup, chef Press och samordning, +46 73 043 51 59