Handelsbankens depåtjänster får högsta betyg i Norden

Handelsbankens depåtjänster får högsta betyg i alla fyra nordiska länder i den senaste kvalitetsundersökningen av depåbanker aktiva på de större marknaderna i världen, som årligen utförs av den internationella tidsskriften Global Custodian.

Undersökningen baseras på svar från institutionella kunder som betygsätter sina respektive depåbanker i de länder där de är aktiva. Betygsättningen bygger på ett antal kriterier som bedöms, där bland annat kundservice, företagshändelser, avveckling, rapportering och teknologi ingår.

- Vi ser detta som ett kvitto från våra kunder på att vår servicemodell verkligen fungerar och att den skapar kundnytta. Undersökningen visar att våra kunder särskilt uppskattar våra kundansvarigas fokus på att dagligen ge en förstklassig service och proaktivitet som underlättar arbetet på kundens sida.

- Detta ger oss råg i ryggen i våra fortsatta ansträngningar att ständigt förbättra vår service och vårt produkterbjudande. Att erbjuda en förstklassig depåtjänst är vårt långsiktiga åtagande, konstaterar Jonas Modigh, chef för Relationship Management på Nordic Custody Services.

För ytterligare information, kontakta:
Jonas Modigh, chef för Relationship Management, +46 8701 1236, mobil: 070 522 4920