Handelsbankens kort bäst - i år igen

Handelsbankens Business Card har utsetts till bästa betalkort 2009.
Det är tredje året i rad som över 2 500 affärsresenärer och beslutsfattare röstar fram Handelsbanken Business Card som det absolut bästa på marknaden.

Omröstningen anordnas årligen av tidningen Travel News som tillsammans med företaget Resegeometri och SBTA, sedan delar ut Business Travel Awards.

- Det här bekräftar att vi lyckats möta de mycket högt ställda krav våra kunder har på våra kort. Samtidigt fortsätter våra ansträngningar att hela tiden finna nya, ännu bättre lösningar och att ge våra kunder fler användbara tjänster och annan funktionalitet på våra kort, säger Carl Renström, chef för Handelsbankens korttjänster.

- Ett exempel på detta är vår nya tjänst, där kunderna själva kan öppna och låsa kortet för användning utomlands och på Internet, något som tagits emot mycket väl av våra kunder. Med ett enkelt musklick - eller ett telefonsamtal - kan nu kunderna själva öppna kortet inför utlandsresan och sedan stänga det när de kommer hem. På liknande sätt gör många av Handelsbankens kunder med den redan befintliga låsbarheten vid Internetköp - låser upp kortet omedelbart före köpet och låser det igen efteråt.

Carl Renström, chef för Korttjänster, 08-701 62 26
Patrik Åslin, chef Företagskort, 08-701 62 11