Ökad trygghet för Handelsbankens bolånekunder

I höst lanserar Handelsbanken ett nytt bolåneskydd med både liv- och inkomstförsäkring. En trygghet som många kunder efterfrågar. Inkomstförsäkringen erbjuds i samarbete med BNP Paribas Cardif som är världens största leverantör av låneskydd.

– Vi ser ett ökat behov av bättre bolåneskydd och framförallt av inkomstförsäkring, bland annat som ett resultat av pandemin. Som bank har vi ett stort ansvar att erbjuda kunderna trygghet i samband med att de tar ett bolån hos oss. Därför känns det betydelsefullt att vi snart lanserar ett nytt bolåneskydd som skyddar både vid arbetslöshet, sjukdom och dödsfall, säger David Haqvinsson vd på Stadshypotek*.

Möjlighet att bo kvar om något plötsligt händer
Handelsbankens nya bolåneskydd består av både liv- och inkomstförsäkring. Bolåneskydd inkomst täcker betalning av bolånet och ger trygghet om livet plötsligt skulle förändras till exempel vid olycka, sjukdom och ofrivillig arbetslöshet. Bolåneskydd liv kan möjliggöra att de efterlevande kan bo kvar efter dödsfall. Handelsbanken Liv är försäkringsgivare för livförsäkringen och BNP Paribas Cardif för inkomstförsäkringen.
– Det här ger våra bolånekunder ekonomisk trygghet när de har annat att tänka på. Tid att lösa sin nya livssituation, fokusera på hälsan eller att hitta nytt jobb i lugn och ro, säger David Haqvinsson.

För mer information kontakta:
Jens Lindgren, projektledare för Bolåneskydd liv och inkomst.

Pressmeddelande från BNP Paribas Cardif

*Stadshypotek är ett helägt dotterbolag till Handelsbanken.