Handelskammarens nya vd Helena Zar Vallin: Vi ska jobba med det som ger mest effekt för våra medlemmar

Report this content

Nu är det klart. Helena Zar Vallin blir ny vd för Handelskammaren Jönköpings län.
– Fantastiskt spännande att få bidra till att näringslivet utvecklas och därmed hela regionen. Ett fungerande och välmående näringsliv är grunden för att övriga samhället mår bra, säger Helena Zar Vallin.

55 personer sökte jobbet som ny vd för Handelskammaren Jönköpings län.
Valet föll på Helena Zar Vallin, som nu får uppdraget att utveckla och modernisera Handelskammaren.
– Enkelt uttryckt handlar det om att skapa mervärden för våra medlemmar. Ett medlemskap hos oss ska vara positivt för företagets tillväxt, säger Helena Zar Vallin, som under tre månader har varit tillförordnad vd för Handelskammaren i Jönköpings län.

Helena kommer närmast från rollen som vd för Högskoleservice AB. Nu har civilekonomen, som är uppväxt i Eksjö, uppdraget att leda utvecklingen av Handelskammaren Jönköpings län som idag består av ca 230 medlemsföretag.

Vad fick dig att söka jobbet som vd för Handelskammaren?
– Under min tid som tillförordnad vd har jag fått en bra inblick i organisationen. Jag börjar få en bra bild av vad våra medlemmar vill att vi jobbar med  och hur det kan genomföras och jag känner att det är en uppgift jag är känner mig både motiverad och rustad för.

Handelskammarens ordförande Sten Norinder säger att rekryteringen av Helena Zar Vallin blir en spännande nystart för organisationen.
– Vår roll som näringslivsorganisation är viktigare är någonsin. Vi har under många år med frågor som berör exempelvis infrastruktur och kompetensförsörjning. Det ska vi fortsätta med, men vi kommer också att utveckla våra medlemserbjudanden tex nätverk, utbildningar och seminarier där möjlighet ges att träffas och byta erfarenheter, skapa nya möjligheter. Där vet vi att det finns en efterfrågan hos våra medlemmar.

Vad är nyckeln för att lyckas vara en attraktiv organisation för företag?
– Vi ska vara i takt med tiden. Våra medlemmar ska känna att vi har ett erbjudande som ger dem ett tydligt mervärde. Oavsett bransch går förändringstakten allt snabbare. Det måste vi gilla och se som en möjlighet. Men hur vi ska jobba är faktiskt inte vi som leder organisation som bestämmer. Vi ska bidra till att utveckla hela vår region och göra det som gynnar våra medlemmar mest.

Hör gärna av er om ni prata mer eller träffa oss:

Helena Zar Vallin 076-949 42 25
Sten Norinder 070-642 21 36

www.handelskammarenjonkoping.se

Taggar:

Ett medlemskap hos oss ska vara positivt för företagets tillväxt.
Helena Zar Vallin