Handheld lanserar ny version av sin stryktåliga tablet ALGIZ 10X

Handheld lanserar ny version av sin stryktåliga tablet ALGIZ 10X

[Lidköping, Sverige, den 20 september 2016.] Handheld Group, ledande tillverkare av stryktåliga handdatorer och tablets, släppte idag en omfattande uppgradering av sin populära stryktåliga Algiz 10X tablet med ny och förbättrad skärmteknik samt förbättrade GPS/GLONASS-funktioner.

Den nya versionen av Algiz 10X har en extra ljusstark, kapacitiv 10,1” HD-pekskärm byggd för användning utomhus. Skärmen är en tio punkters pekskärm och har användarlägen för både handskar och regn, vilket gör det möjligt att arbeta i alla väderlekar. Algiz 10X finns också med en aktiv kapacitiv penna som tillval för maximal användarvänlighet. Den nya u-blox NEO-M8N erbjuder både GPS och GLONASS, vilket ger användaren tillgång till fler satelliter än tidigare.

Denna senaste version av Algiz 10X kommer med Windows 10 Enterprise LTSB, vilket demonstrerar Handhelds förståelse för företagskunders behov av långsiktig stabilitet. Den kraftfulla Algiz 10X har utrustats med quadcore-processorn Intel N2930 1,83 GHz och utbyggbar SSD på 128 GB. Den har ett minne på 4 GB DDR3 RAM samt flera anslutningsmöjligheter, inklusive WLAN och blåtand, USB 2.0 och USB 3.0, samt VGA- och RS232-portar.

Algiz 10X är IP65-klassad och uppfyller strikta MIL-STD-810G standards för skydd mot damm, vatten, vibrationer, fall och extrema temperaturer. Den har en ljusstark pekskärm på 10,1 tum med MaxView-teknik. Denna kompakta tablet väger endast 1,3 kg och är 32 mm tjock.

“De tekniska förändringarna i den här versionen ger våra kunder en helt ny användarerfarenhet,” säger Johan Hed, Product Management Director. “Med den uppdaterade skärmen och GPS/GLONASS-funktioner är Algiz 10X det naturliga valet för fältarbetare som söker en verkligt stryktålig enhet för sina verksamhetskritiska applikationer.”

Priset för den nya Algiz 10X är oförändrat, och enheter finns tillgängliga för omedelbar leverans. Den tidigare versionen med resistiv pekskärm kommer att fortsätta säljas parallellt.

Nya Algiz 10X kommer att visas på ett flertal event under hösten, GIS-mässan Intergeo i Hamburg inkluderat.