Handhelds stryktåliga Android-platta ALGIZ RT7 nu med eTicketing-funktioner för kollektivtrafik

[Lidköping, Sverige, den 1 juni 2016.] Handheld Group, en ledande tillverkare av stryktåliga handdatorer lanserade idag Algiz RT7 eTicket, en ny version av den populära Android-plattan Algiz RT7 som nu fått en inbyggd smartkortläsare specifikt framtagen för mobil biljetthantering inom kollektivtrafiken.

Algiz RT7 eTicket är en behändig 7-tums Android-tablet för mobil biljetthantering. Den kommer med avancerad funktionalitet och är fullt stryktålig samtidigt som den har en lätt och smidig design för bästa ergonomi.

En integrerad smartkortsläsare från Arcontia gör Algiz RT7 eTicket till ett snabbt och pålitligt verktyg för elektronisk betalning och biljettkontroll. Läsaren stödjer RFID standarderna ISO/IEC och ISO14443 typ A/B, samt hela Mifare© familjen och har två inbyggda Secure Access-Moduler (SAM) för säkra transaktioner.

Algiz RT7 eTicket är Handheld-koncernens senaste produkt i en serie mobila datorer för effektiv hantering av mobila biljetter. Handheld står även bakom handdatorerna M3 eTicket och Nautiz eTicketserien och fortsätter nu utveckling med en kraftfull och funktionell Andorid-tablet som liksom Handheld’s övriga produkter kännetecknas av stryktålighet och pålitlighet för mobil personal, oavsett arbetsmiljö.

“Ett flertal stora aktörer inom kollektivtrafik världen över använder av våra produkter” säger Johan Hed, chef för Product Management, Handheld. “Våra kunders investeringar har givit snabb avkastning, eftersom användningen av smarta mobila enheter effektiviserar det som traditionellt varit en långsam, arbetskrävande process. Kunder rapporterar om att de nu kan hantera fler arbetsuppgifter, har färre som plankar och att man ökat sina intäkter med närmare 20 procent.”

Förutom sofistikerad smartkorts- och RFID-läsare erbjuder Algiz RT7 eTicket en mängd andra funktioner. Google GMS certifiering ger tillgång till Google Play Store samt Google Maps. Datorplattans kapacitiva pekskärm med multitouchfunktion är läsbar i direkt solljus och har kemiskt förstärkt glas. Algiz RT7 eTicket har ett flertal olika uppkopplingsmöjligheter och SIM-kortplatser. Som standard finns även en professionell GPS-mottagare från u-blox, en 8-megapixels kamera och en inbyggd 2D (imager) streckkodsläsare.

Algiz RT7 eTicket kommer med en kraftfull fyrkärnig processor från Qualcomm och har en ergonomisk design, med en totalvikt på endast 660 gram. Den är IP65-klassad vilket innebär att den är vattentät och helt skyddad mot sand och damm. Den uppfyller också strikta MIL-STD-810G-standarder mot extrema temperaturer, fall och vibrationer.

Handheld kommer att erbjuda online-seminarier där potentiella användare kan lära sig mer om Algiz RT7 eTicket. Besök www.handheldgroup.com/Webinar-eTicketing för mer information och för att registrera dig.

Algiz RT7 eTicket finns för omgående beställning.