Handicare Kapitalmarknadsuppdatering 2020

Handicare, en världsledande leverantör av trapphissar, anordnar en webbsänd kapitalmarknadsuppdatering den 12 juni 2020.

På kapitalmarknadsuppdateringen kommer Handicare att ge investerare, finansanalytiker och finansiell media en uppdatering kring bolagets strategi samt ”The Lift Up Program” som presenterades i april i samband med den finansiella rapporten för det första kvartalet 2020. Kapitalmarknadsuppdateringen kommer att äga rum i form av en livesänd webcast den 12 juni 2020 kl. 13.00-15.30 CEST. Presentationer kommer att hållas av Johan Ek, vd och koncernchef, Pernilla Lindén, CFO, samt av Clare Brophy, Executive Commercial Director, och Peter Slack, Executive Vice President Operations, och det kommer även finnas möjlighet att ställa frågor till talarna.

Använd länken nedan för att registrera ditt deltagande.

Inspelade presentationer med tillhörande material kommer att finnas tillgängliga på Handicares hemsida efter avslutad webcast.

Stockholm, 19 maj 2020

Handicare Group AB

Pernilla Lindén, CFO & IR
Telefon: +46 708 775 832

Handicare erbjuder lösningar för att öka oberoendet för funktionshindrade och äldre samt för att underlätta arbetet för vårdgivare och anhöriga. Erbjudandet omfattar ett brett utbud av raka och svängda trapphissar, hjälpmedel för förflyttning och lyft, samt produkter för anpassningar av fordon. Handicare är en global aktör med försäljning i över 40 länder och koncernen är en av marknadsledarna inom området. Huvudkontoret ligger i Stockholm och tillverkning och montering sker på fyra platser i Nordamerika, Asien och Europa. Under tolvmånadersperioden fram till mars 2020 uppgick intäkterna till 265 MEUR och den justerade EBITA-marginalen till 7,6 %. Antalet medarbetare uppgick till 1 034 och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, www.handicaregroup.com.