Hands AB förvärvar affärsområde ERP från SchlumbergerSema

Report this content

PRESSMEDDELANDE Hands AB förvärvar affärsområde ERP från SchlumbergerSema och befäster därmed sin position som Sveriges och Nordens största leverantör av affärslösningar till medelstora företag. Hands fortsätter att stärka sin position som Nordens ledande leverantör av affärslösningar till medelstora industri och handelsföretag. Förvärvet av SchlumbergerSemas ERP-verksamhet förstärker Hands med 33 personer, 65 kunder samt tre nya kontor i Nässjö, Växjö och Kristianstad utöver de sex befintliga kontor som Hands AB har i Sverige sedan tidigare. - Hands affärsidé är att erbjuda helhetslösningar kring affärssystem. Genom att vi kombinerar vår kompetens inom IT och vårt verksamhetskunnande med några av marknadens främsta affärssystem, skapar vi trygghet, lönsamhet och ökad konkurrenskraft åt våra kunder, säger Lars Redin, VD på Hands AB, och fortsätter - Genom förvärvet får vi möjlighet att branschorientera oss ytterligare. Framgång inom området affärssystemslösningar ligger i att visa kunderna att vi har kompetens om och anpassade lösningar för just deras verksamhet. Genom den här affären blir vi starkare inom exempelvis segmentet livsmedel. Branschkompetens tillsammans med Navisions affärssystem, idag Sveriges tredje största leverantör efter SAP och Intentia, gör att vi räknar med att öka vår försäljning avsevärt under året, avslutar Lars Redin. Hands var redan innan förvärvet Sveriges största NSC (Navision Solution Center) som arbetar med Navisions tre affärssystem Navision Axapta, Navision Attain och Navision XAL. Efter förvärvet får Hands en helt dominerande ställning på Navision Axapta i Sverige både genom antalet konsulter och antalet installationer. Efter förvärvet är ca 50 % av Sveriges Navision Axapta installationer genomförda av organisationer som är en del av Hands AB. För ytterligare information kontakta Lars Redin, VD Hands AB, tel 08-587 682 09 alt 0705-557 394 lars.redin@hands.se Tommy Boman, VD SchlumbergerSema, tel 08-5170 50 76 tommy.boman@sema.se Hands erbjuder lösningar anpassade till marknadens krav på kontinuerlig förändring och utveckling av affärsprocesser. Våra lösningar är vidareutvecklade standardlösningar från ledande internationella leverantörer. Vi på Hands gör lösningarna unika genom att tillföra vår spetskompetens. Vid våra kontor i Sverige finns ca 200 handplockade medarbetare med unik förståelse för affärsprocesser och utveckling av affärslösningar. Hands är noterat på Oslobörsen. Sammanlagt är vi 1600 händer i Sverige, Norge, Danmark och Finland. SchlumbergerSema ERP är en enhet inom SchlumbergerSema som arbetar med försäljning och implementation av affärssystemen Navision XAL och Navision Axapta. SchlumbergerSemas organisation runt ERP-system består av personer som arbetar inom områdena försäljning, ekonomi, logistik, material- och produktionsstyrning, programmering, teknik, projektledning och support. Bland kunderna återfinns bland andra Guldfågeln, Team Sportia och SAS. www.hands.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/04/20020304BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/04/20020304BIT00310/wkr0002.pdf