Hands förser marknadsledande Isaberg Rapid med häftig affärslösning

Report this content

Ett professionellt och roligt projekt är målet för IT-chefen på Isaberg Rapid AB Hands förser marknadsledande Isaberg Rapid med häftig affärslösning. Isaberg Rapid har valt affärssystemslösningen Axapta från den aggressiva uppstickaren på affärssystemsmarknaden Hands AB. Affären omfattar leverans och implementation av affärssystemet Microsoft Navision Axapta samt utbildning och kundservice. Ordervärdet beräknas uppgå till cirka 3,5 miljoner kronor. Axapta kommer att köras vid fabrikerna i Sverige och Frankrike. Totalt 100 samtidiga användare. Axaptas funktionalitet och moderna tekniska plattform fick Isaberg Rapid att välja Axapta. Hands gedigna kompetens, erfarenhet av Axapta och den här typen av verksamhet fick Isaberg Rapid att välja Hands. Axapta-lösningen från Hands omfattar bland annat moduler för produktionsstyrning, shop floor control, flytande lager, integration mellan kunders och leverantörers system och det egna affärssystemet (e- dokument), lager, fakturering och ekonomi. Skarp drift är planerad till försommaren 2003. Affärssystemet Axapta kommer att användas av 100 samtidiga användare vid produktions-enheten i Hestra, Småland och vid två produktionsenheter i Alsace i Frankrike. Isaberg Rapid har dessutom produktion i Kina. Isaberg Rapid är ett helägt dotterbolag till Industrivärden. Bolaget är ledande i Europa inom området klammerhäftning. Produkterna säljs idag i 120 länder. Europa, som anses som hemmamarknad, bearbetas via egna säljbolag i Danmark, Tyskland, Holland, England, Frankrike och Italien. Isaberg Rapid omsätter årligen cirka 1 miljard SEK med god lönsamhet. Produktprogrammet omfattar kontorshäftare och häftverktyg samt häftapparater som byggs in i kopiatorer. - Vi förväntar oss att hitta möjligheter i systemet som kan hjälpa oss att bli ännu effektivare i våra produktionsprocesser. Vi uppskattar systemets flexibilitet och öppenhet när det gäller informationsutbyte med andra system, säger Werner Holgersson, som är IT-chef på Isaberg Rapid och fortsätter: - Dessutom ser vi fram emot ett projekt som kommer att genomföras på ett professionellt sätt och som dessutom blir roligt att arbeta i. Ett första projektmöte har just genomförts, implementationen är påbörjad och nu tar utbildningen av vissa nyckelpersoner vid. Systemet är beräknat att gå i skarp drift juni 2003. - Vi ser den här affären som ännu en bekräftelse på Hands position på affärssystemsmarknaden för tillverkande företag, säger Lars Redin, vd på Hands AB. - Vi ser den nya lösningen som en viktig konkurrensfaktor. Vi kan förbättra vår kommunikation med våra leverantörer. Vi får en bättre överblick utan att förlora detaljinformationen. Att vi dessutom kan använda samma system i alla produktionsenheterna i Europa är mycket kostnadseffektivt på lång sikt. Axaptas fokus på internationella organisationer hjälper oss i vår fortsatta expansion. Vi får lättare att uppnå de lönsamhetsmål som vi har satt upp, avslutar Werner Holgersson på Isaberg Rapid. [REMOVED GRAPHICS] Kort om Hands Hands är en nordisk affärssystemsleverantör som finns i Sverige, Norge Danmark och Finland. Hands erbjuder helhetslösningar med allt från affärssystem, anpassningar, installation, drifttjänster och 24 timmars support till en komplett serie av tilläggsprodukter för affärssystem. Hands största affärssystem är Microsoft Navision Axapta och bolaget har en unik kompetens på affärsprocesser samt på kundernas verksamhetsbehov. Hands-koncernen finns i hela Sverige med 175 medarbetare och har totalt 750 medarbetare i hela Norden. Hands finns noterat på Oslo-börsen. Se vidare på www.hands.se [REMOVED GRAPHICS] För mer information, vänligen kontakta Lars Redin, vd Hands AB Tel: 08 -729 65 09, 0705 - 55 73 94 E-post: lars.redin@hands.se Werner Holgersson, IT-chef Isaberg Rapid Tel: 0370 - 33 95 52 E-post: werner.holgersson@isaberg-rapid.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/26/20021125BIT00530/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/26/20021125BIT00530/wkr0002.pdf