Handskmakarn's andel i SPPs överskottmedel

Report this content

HANDSKMAKAR'NS ANDEL I SPPs ÖVERSKOTTMEDEL SPP har meddelat att Wilkenson Handskmakar'n AB's andel av de företagsanknutna medlen uppgår till 3,1 Mkr. Enligt SPPs uppfattning bör inte de företagsanknutna medlen tas upp som en tillgång i kundföretagens balansräkning. Anledningen till detta är att vare sig regelverk eller tidpunkt för användning är slutgiltigt fastställda och att medlen därför inte torde uppfylla kriterierna för att tas upp som tillgång i balansräkningen. Wilkenson Handskmakar'n AB (publ) Per Thelin Verkställande Direktör För ytterligare information: Per Thelin, 019-21 93 00 eller 070- verkställande 546 41 65 direktör Mikael Johansson, 019-21 93 00 eller 070- ekonomichef 721 57 47 Handskmakar'n driver accessoarkedjorna Handskmakar'n i Sverige, Navara i Finland och H.P. Hagen i Norge. Handskmakar'n är Sveriges enda rikstäckande kedja för accessoarer med 75 butiker, vilket bedöms utgöra 25 procent av samtliga renodlade accessoarbutikerna i Sverige. Koncernens verksamhet i Finland omfattar sex butiker i Helsingfors och en i Åbo vilket ger en marknadsandel på fem procent. Verksamheten i Norge omfattar tolv butiker i Oslo motsvarande en marknadsandel på åtta procent. Handskmakar'ns produktsortiment indelas i fem produktområden: väskor, handskar, småläder, reseeffekter samt övriga produkter. I Sverige marknadsförs Handskmakar'ns sortiment i stor utsträckning under egna varumärken - främst de fyra strategiska varumärkena Vezzano, Ann Nichols, Matchtown och Travel - samt under välkända externa varumärken som Björn Borg, Samsonite, Carlton och Esprit. I Finland och Norge sker försäljningen under externa varumärken. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/28/19991028BIT00810/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/10/28/19991028BIT00810/bit0002.pdf