Hans Andersson Metal ny ägare till Tappers Återvinning & Miljö

Från och med den 1 maj 2014 är Hans Andersson Metal, som ingår i Hans Andersson Recycling AB, ny ägare av Tappers Återvinning & Miljö.

Tappers Återvinning & Miljö tar framförallt hand om återvinningsbart järn och metallskrot samt returpapper men erbjuder även full service för insamling av alla typer av restprodukter genom helhetslösningar. Tappers är sedan 1955 etablerade centralt i Falköping och omsätter 50 MSEK.

-          Hans Andersson koncernen är sedan många en viktig kund som vi har haft ett långt och mycket bra samarbete med, säger Tommy Tapper, VD för Tappers Återvinning & Miljö. Företagskulturen i Hans Andersson stämmer mycket väl överens med vår företagskultur, och då två av tre delägare har passerat 60-års strecket och det inte finns några naturliga ”arvtagare”, känns det helt naturligt att gå samman med Hans Andersson Metal.

-          Tappers är ett mycket välskött bolag med effektiva arbetsmetoder som har ett gott ryckte på marknaden, säger Jonas Wäneskog, VD i Hans Andersson Metal AB. Genom förvärvet blir vi en starkare aktör då vi ser en hel del synergieffekter i framtiden, fortsätter Jonas Wäneskog som samtidigt vill passa på att hälsa de nya medarbetarna varmt välkomna till Hans Andersson koncernen.

Tappers Återvinning & Miljö kommer att drivas vidare med samma personal och i samma anda som tidigare.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Tommy Tapper, VD Tappers Återvinning & Miljö AB

Tfn 070 591 25 22 Epost: tommy@tappers.biz

Jonas Wäneskog, VD Hans Andersson Metal AB

Tfn: 070 352 53 10 Epost: jonas.waneskog@hansandersson.se

Hans Andersson Recycling är ett andra generationens miljöföretag vars affärsidé är att med marknadens bästa kompetens leverera effektiva återvinningstjänster och återföra kretsloppet kvalitetssäkrade råvaror.

Fakta Hans Andersson Metal AB

Hans Andersson Metal ingår i Hans Andersson Recycling. Affärsområdet Metal är en av de ledande aktörerna i Norden inom järn- och metallåtervinning och erbjuder allt från lokala återvinningslösningar till stora helhetsåtaganden samt upparbetning av material. Metal hämtar och återvinner alla typer av material från skilda verksamheter.

Fakta Tappers Återvinning & Miljö AB

Tappers Återvinning & Miljö AB strävar efter att vara en naturlig partner på restproduktmarknaden. Men en stor kunskap om branschen kombinerat med en liten och engagerad organisation erbjuder Tappers sina kunder en mycket god service.