Hans Andersson Recycling AB förvärvar Järvenpään Romu Recycling OY

Hans Andersson Recycling har i dagarna förvärvat samtliga aktier i Järvenpään Romu Recycling, ett återvinningsföretag i södra Finland. Bolaget har varit delägt sedan 2008.

Järvenpään Romu Recycling köper järn- och metallskrot från metallindustrin som bearbetas och säljs både till inhemska och utländska företag. Det 60-åriga bolaget har en av de finaste skrotgårdarna i Norden och är kända för att leverera utmärkt kvalitet på sina produkter.

-          Förvärvet av Järvenpään Recycling ger oss möjligheter att utveckla våra återvinningstjänster i Finland, säger Johan Berggren koncernchef för Hans Andersson Recycling AB. Våra återvinningskoncept bygger på att Hans Andersson gruppens återvinningsanläggningar tar emot och hanterar alla typer av materialslag, såsom papper, plast, trä, metall och farligt avfall. Vi ser fram emot kunna erbjuda våra finska kunder helhetslösningar inom återvinning.

-          Hans Andersson Recycling har intressanta affärskoncept som vi ser fram emot att implemterna, säger Tapio Keränen VD för Järvenpään Romu Recycling, som har stora förhoppningar om ett utökat samarbete över landsgränserna.

Tapio Keränen är nytillträdd VD för bolaget och kommer närmast från Lassila & Tikanoja.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Johan Berggren, koncernchef Hans Andersson Recycling AB

031-756 70 02, 0705-42 66 34

johan.berggren@hansandersson.se

Hans Andersson Recycling är ett andra generationens miljöföretag vars affärsidé är att leda utvecklingen inom miljöriktig återvinning och internationell handel med papper, plast, kemikalier och metaller. Koncernen sysselsätter 400 personer och omsätter 2 miljarder kronor.

Fakta Järvenpään Romu Recycling Oy

Järvänpään Romu Recycling handlar sedan mitten på nittiotalet med järn- och metallskrot. Bolaget omsätter 30 MSEK och har 9 anställda.