Hans Andersson Recycling förvärvar Allfrakt

Hans Andersson Recycling har förvärvat Allfrakt, ett logistikföretag med fokus på transporter och uthyrning av containers inom avfalls- och återvinningsbranschen. Förvärvet avser 100 procent av aktierna i Allfrakt inklusive de två dotterbolagen; Högsbo Transport AB och ReWest AB.

Allfrakt AB är verksamt främst i storstadsregionen i Göteborg med kontor och anläggning i Mölndal, söder om Göteborg. Allfrakt sysselsätter cirka 100 personer och hanterar årligen 70 000 ton avfall.

Genom förvärvet utvecklar Hans Andersson Recycling sitt erbjudande av tjänster inom bland annat bygg- och rivningsavfall som är en del i Hans Anderssons satsning att bli Sveriges ledande återvinningsföretag.

- Allfrakt är ett välskött och kunskapsstarkt bolag med lång erfarenhet inom områden som kompletterar Hans Andersson Recycling, säger Johan Berggren, koncernchef för Hans Andersson Recycling Group.

- Som en del i Hans Andersson Recycling får vi möjlighet att sätta vårt erbjudande i ett bredare sammanhang där vi når ut till en större kundbas. Jag är glad att Hans Andersson Recycling blir Allfrakts nya ägare då vi har en väl fungerande samsyn på utvecklingen av våra tjänster, säger Gösta Andersson Allfrakts grundare och huvudägare.

För ytterligare information kontakta:

Johan Berggren, koncernchef Hans Andersson Recycling Group AB

Epost johan.berggren@hansandersson.se