Ny tillförordnad VD för Hans Andersson Recycling Göteborg AB

Johan Berggren VD och koncernchef för Hans Andersson Recycling AB tillträder som tillförordnad VD för Hans Andersson Recycling Göteborg AB.

Johan Berggren kommer att inneha rollen som tillförordnad VD tillsammans med sin nuvarande befattning.Göran Schytt lämnar sitt uppdrag som VD för bolaget per i dag.

Rekrytering av Görans Schytts efterträdare kommer att inledas snarast.

Johan Berggren, koncernchef Hans Andersson Recycling AB

031-756 70 02, 0705-42 66 34

johan.berggren@hansandersson.se

Hans Andersson Recycling AB är ett andra generationens miljöföretag vars affärsidé är att leda utvecklingen inom miljöriktig återvinning genom att erbjuda marknadens bästa service och materialkunskap Koncernen sysselsätter 400 personer och omsätter 1 000 MSEK.

Fakta Hans Andersson Recycling Göteborg AB

Hans Andersson Recycling Göteborg AB är ett dotterbolag till Hans Andersson Recycling AB. Recycling Göteborg bedriver återvinningsverksamhet i västra och norra Sverige och tar hand om alla materialslag såsom returpapper, plast, skrot, metall, trä, brännbart, farligt avfall, elektronik  eller annat avfall. Verksamheten hanterar ca 300  000 ton och omsätter 260 MSEK.