Hansa Biopharma bjuder in till en telefonkonferens för att presentera delårsrapporten för första halvåret 2020 och ge en uppdatering av bolagets verksamhet

Lund, 30 juni 2020. Hansa Biopharma kommer att offentliggöra sin delårsrapport för januari-juni 2020, den 16 juli 2020 klockan 08:00. Alla intresserade bjuds in till en telefonkonferens samma dag klockan 14:00, som kommer att innehålla en presentation av delårsrapporten och en uppdatering av verksamheten. Hansa Biopharmas VD, Søren Tulstrup och CFO, Donato Spota, är värdar för konferensen, som kommer att hållas på engelska.

De bilder som används under presentationen kommer att finnas på Hansa Biopharmas hemsida under Events & Webbsändningar och kommer även att göras tillgängliga online efter konferensen.

För att delta i telefonkonferensen, var vänlig använd följande telefonnummer:

Telefonnummer för deltagarna:
SE: +46 8 56 64 27 07
UK: +44 333 300 92 65
US: +1 833 249 84 07

Webbsändningen kommer att göras tillgänglig på https://hansa.eventcdn.net/20200716/

Hansa Biopharma använder sin patenterade immunmodulerande enzymteknologiplattform för att utveckla behandlingar för sällsynta immuno-globulin G (IgG) medierade auto-immuna sjukdomstillstånd, transplantat-avstötning och cancer. Bolagets främsta produktkandidat, imlifidase, är ett unikt antikropps-klyvande enzym som potentiellt kan möjliggöra njurtransplantation av högsensitiserade patienter, och har potential att utvecklas ytterligare inom transplantation av andra solida organ, samt för akuta autoimmuna sjukdomar. CHMP/EMA har antagit ett positivt uttalande och rekommenderar ett villkorligt godkännande av imlifidase för desensitiseringsbehandling av högsensitiserade vuxna patienter som har genomgått en njurtransplantation med en positiv korstestning mot en tillgänglig avliden donator. Godkännande av det positiva uttalandet från EU-kommissionen förväntas under tredje kvartalet 2020. Hansas forsknings- och utvecklings-program är även inriktat på att att företaget ska ta fram teknik till nästa generation av IgG-klyvande enzymer med potentiellt lägre immunogenicitet, vilka är lämpliga för att möjliggöra upprepad dosering vid skovvis återkommande autoimmuna sjukdomar och onkologi. Eller: Hansas forsknings- och utvecklingsprogram driver på företagets teknikutveckling för nästa generation av IgG-klyvande enzymer med potentiellt lägre immunogenicitet, vilka är lämpliga för upprepad dosering vid skovvis återkommande autoimmuna sjukdomar och onkologi. Hansa Biopharma är baserat i Lund och har verksamhet i både Europa och USA.