Hansa Biopharma bjuder in till webbsänd telefonpresentation av bolagets delårsrapport för andra kvartalet 2019

Den 18 juli 2019 klockan 08:00 offentliggör Hansa Biopharma sin delårsrapport för andra kvartalet 2019.

Hansa Biopharma bjuder in till telefonkonferens, med presentation av delårsrapport, samma dag klockan 13:00. Hansa Biopharma VD, Søren Tulstrup och CFO, Donato Spota, är värd för presentationen som kommer att hållas på engelska.

De presentationsbilder som används under presentationen kommer att finnas tillgängliga under telefonkonferensen och kommer därefter även att finnas på www.hansabiopharma.com. För att delta i telefonkonferensen, var god använd följande telefonnummer,

SE: +46 850-558 352
UK: +44 3333 009 267
US: +1 833 823 0590

En länk till Hansa Biopharma’s webcast kommer att finnas på Hansa Biopharma’s hemsida under events och webcasts. Sändningen går också att nå via följande länk:

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5. juli 2019 kl. 12.00 CET.

Rolf Gulliksen, Head of Corporate Communications
E-post: rolf.gulliksen@hansabiopharma.com

Hansa Biopharma AB (NASDAQ Stockholm: HNSA) använder sin unika och patenterade immunmodulerande enzymteknologiplattform för att utveckla behandlingar för sällsynta immunoglobulin G (IgG)-medierade autoimmuna sjukdomstillstånd, transplantationsavstötning och cancer. Bolagets främsta produkt, IDEFIRIX (imlifidase), är ett unikt antikroppsnedbrytande enzym i långt framskriden klinisk utveckling för att möjliggöra njurtransplantation för högsensitiserade patienter samt med ytterligare kliniska studier inom akuta autoimmuna sjukdomar. Med utgångspunkt i bolagets teknologi tar Hansas verksamhet inom forskning och utveckling även fram nästa generation av IgG-klyvande enzymer med lägre immunogenicitet, lämpade för upprepad dosering vid skovvis återkommande autoimmuna sjukdomar och onkologi. Hansa Biopharma är baserat i Lund. www.hansabiopharma.com