Hansa Biopharma presenterar vid UBS Global Healthcare Conference och RBC Capital Markets Global Healthcare Conference i New York

Lund den 13 maj 2019 – Hansa Biopharma AB (NASDAQ Stockholm: HNSA), ledande inom immunmodulerande enzymteknik för behandling av sällsynta IgG-medierade sjukdomar, meddelade idag att bolagets ledning kommer att deltaga vid föjande investerarkonferenser:

UBS Global Healthcare Conference i New York, måndagen den 20 maj med en bolagspresentation kl. 10:00AM ET/ 16:00PM CET.

2019 RBC Capital Markets Global Healthcare Conference i New York, tisdagen den 21 maj 2019.

En livesänd webcast av UBS presentationen kommer att finnas tillgänglig på Hansa Biopharmas webbsida, www.hansabiopharma.com, under Events & Webcasts. Även en inspelad version kommer att finnas tillgänglig ungefär två timmar efter presentationen och vara tillgänglig i två veckor efter konferensen.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 maj 2019 kl. 08.00 CET.

Bolaget:
Rolf Gulliksen, Head of Corporate Communications
E-post: rolf.gulliksen@hansabiopharma.com

Svenska mediarelationer:
Cord Communications
Mikael Widell
E-post: mikael.widell@cordcom.se

Hansa Biopharma AB (NASDAQ Stockholm: HNSA) använder sin unika och patenterade immunmodulerande enzymteknologiplattform för att utveckla behandlingar för sällsynta immunoglobulin G (IgG)-medierade autoimmuna sjukdomstillstånd, transplantationsavstötning och cancer. Bolagets främsta produkt, IDEFIRIX (imlifidase), är ett unikt antikroppsnedbrytande enzym i långt framskriden klinisk utveckling för att möjliggöra njurtransplantation för högsensitiserade patienter samt med ytterligare kliniska studier inom akuta autoimmuna sjukdomar. Med utgångspunkt i bolagets teknologi tar Hansas verksamhet inom forskning och utveckling även fram nästa generation av IgG-klyvande enzymer med lägre immunogenicitet, lämpade för upprepad dosering vid skovvis återkommande autoimmuna sjukdomar och onkologi. Hansa Biopharma är baserat i Lund. www.hansabiopharma.com

Om oss

Hansa Medical är ett bioteknikbolag med fokus på nya och innovativa immunmodulerande enzymer. Bolagets främsta läkemedelskandidat i klinisk utveckling, IdeS, inaktiverar antikroppar och har stor behandlingspotential inom transplantation och ovanliga autoimmuna sjukdomar. Vidare har bolaget utvecklat HBP, en marknadslanserad biomarkör för diagnos och prediktion av svår sepsis, samt bedriver preklinisk forskning kring EndoS, ett bakteriellt antikropps-modulerande enzym. Hansa Medical är baserat i Lund. Bolagets aktie (HMED) är listad för handel på Nasdaq First North i Stockholm med Remium Nordic som Certified adviser.