Hansa Medical bjuder in till webbsänd telefonpresentation av bolagets bokslutskommuniké för 2016

Den 15 februari 2017 klockan 08.00 offentliggör Hansa Medical sin bokslutskommuniké för 2016. Hansa Medical bjuder in till telefonkonferens, med presentation av bokslutskommunikén, samma dag klockan 14.00. Hansa Medicals VD Göran Arvidson är värd för presentationen som kommer att hållas på engelska.

De presentationsbilder som används under presentationen kommer att finnas tillgängliga under telefonkonferensen och kommer därefter även att finnas på hansamedical.com.

För att delta I telefonkonferensen, var god använd följande telefonnummer

SE: +46 (0) 856 642 692

UK: +44 (0) 2030 089 802

US: +1 855 753 2235

En länk till Hansa Medical’s webcast kommer att finnas på Hansa Medicals website under events och webcasts. Sändningen går också att nå via denna länk.

Hansa Medical AB (Publ)
Emanuel Björne, Vice President Business Development and Investor Relations
Mobil: +46707175477
E-mail: emanuel.bjorne@hansamedical.com

Cord Communications, Stockholm
Mikael Widell
Mobil: +46 70 311 9960

Lars Wahlström
Mobil: +46 73 434 0771

FTI Consulting, London
Julia Phillips / Stephanie Cuthbert / Hanna Skeppner:
Mobil:

Om Hansa Medical AB
Hansa Medical är ett biopharmabolag med fokus på nya immunmodulerande enzymer. Huvudprojektet IdeS är ett enzym i klinisk utvecklingsfas som inaktiverar antikroppar och som har behandlingspotential inom transplantation och ovanliga autoimmuna sjukdomar. Övriga projekt fokuserar på utveckling av nya antikroppsmodulerande enzymer samt HBP-analys, en diagnostisk metod för prediktion (förutseende) av svår sepsis som finns på marknaden. Hansa Medical är baserat i Lund och bolagets aktie (ticker:HMED) är noterad på Nasdaq Stockholm.