HANZA bjuder in till kapitalmarknadsdag och bokslutskommuniké den 13 februari

HANZA anordnar en kapitalmarknadsdag och bjuder investerare, analytiker och media till en kombinerad presentation av bokslutskommunikén för 2023 och de nya finansiella målen. Kapitalmarknadsdagen hålls den 13 februari i Stockholm.

Kapitalmarknadsdagen kommer vara ett hybridevent som hålls i Kista, Stockholm, med live websändning. En enklare lunchbuffé serveras från kl. 12, innan presentationerna börjar kl. 13 och avslutas med fika kl. 15.30.

Programmet inkluderar presentation av rapporten, presentation av HANZAs nya och långsiktiga finansiella mål, samt presentationer från representanter från olika delar av organisationen.

Alla presentationer kommer att hållas på engelska. Deltagare på plats kommer kunna ställa muntliga frågor, deltagare via webbsändning kan skicka in frågor via webbsändningens chatt. Vänligen föranmäl deltagande via e-post.

Tid: Tisdag 13 februari kl. 13.00-15.30, lunch från kl. 12.00

Adress: Torshamnsgatan 35 (Nordic Forum) i Kista

Anmälan för att delta på plats: Senast 6 februari till erika.hermander@hanza.com

Delta via webbsändning: https://ir.financialhearings.com/hanza-quarterly-report-cmd-13-02-24

HANZA är ett globalt kunskaps- och tillverkningsföretag som moderniserar och effektiviserar tillverkningsindustrin. Genom rådgivning om leverantörskedjor och med egna fabriker grupperade i regionala tillverkningskluster, skapar vi stabilare leveranser, ökad lönsamhet och en miljövänlig tillverkningsprocess för våra kunder. HANZA grundades år 2008 och nådde år 2022 över 3,5 miljarder kronor i omsättning. Bolaget har sex tillverkningskluster: Sverige, Finland, Tyskland, Baltikum, Centraleuropa och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande produktbolag som 3M, ABB, Epiroc, GE, Getinge, John Deere, Mitsubishi Logisnext, Oerlikon, Perkin Elmer, SAAB, Sandvik, Siemens och Tomra. HANZA är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.