HANZA byter Certified Adviser från den 1 januari 2015

HANZA Holding AB (publ) har tecknat avtal med Erik Penser Bankaktiebolag som blir bolagets nya Certified Adviser på First North från den 1 januari 2015.

"Bytet av Certified Adviser från Avanza Bank till Erik Penser Bankaktiebolag är ett naturligt nästa steg i utvecklingen för HANZA. Vi är en snabbväxande industriell affärspartner inom tillverkning." säger Erik Stenfors, VD.

_________________________________________________________________________________________________________________________________

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Erik Stenfors, VD, Tel: 46 709 50 80 70, mail: erik.stenfors@hanza.com

Lars Åkerblom, CFO, Tel: 46 707 94 98 78, mail: lars.akerblom@hanza.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som HANZA ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 november 2014 kl. 08.30. Avanza Bank är HANZAs certified adviser.

HANZA är en snabbväxande industriell affärspartner inom tillverkning. Bolaget skapar ökad tillväxt och lönsamhet för kunderna genom att leverera kompletta tillverkningslösningar inom mekanik, elektronik, kablage och slutmontering. HANZA grundades 2008 och har vuxit till ett miljardbolag. Bolaget har i dagsläget verksamhet i Sverige, Finland, Estland, Polen, Slovakien och Kina. Bland kunderna finns ledande industribolag som Atlas Copco, Ericsson, ABB och Saab Defense. www.hanza.com .