HANZA expanderar – inviger tre nya lokaler

HANZA AB (publ) fortsätter växa. Nya fabrikslokaler i Polen, Tjeckien och Kina har invigts under september. Sammanlagt har det adderats drygt 6 000 kvadratmeter fabriksytor.
- Expansionen är en direkt konsekvens av en fortsatt hög orderingång till HANZA, säger vd Erik Stenfors.

Fabrikerna i Centraleuropa möter den stora efterfrågan från Tyskland och Skandinavien. Fabriken i Kina innebär att vi kan utöka vårt erbjudande mot de kunder som har tillverkning i Kina – för Kina.

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Stenfors, VD, Tel: +46-709 50 80 70, e-post: erik.stenfors@hanza.com
Lars Åkerblom, CFO, Tel: +46-707 94 98 78, e-post: lars.akerblom@hanza.com

Om HANZA:
HANZA är ett globalt kunskaps- och tillverkningsföretag som moderniserar och effektiviserar tillverkningsindustrin. Genom rådgivning om leverantörskedjor och med egna  fabriker grupperade i regionala tillverkningskluster, skapar vi stabilare leveranser, ökad lönsamhet och en miljövänlig tillverkningsprocess för våra kunder.
HANZA grundades år 2008 och nådde år 2021 över 2,5 miljarder kronor i omsättning. Bolaget har sex tillverkningskluster: Sverige, Finland, Tyskland, Baltikum, Centraleuropa och Kina.
Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande produktbolag som ABB, Epiroc, GE, Getinge, John Deere,
SAAB, Sandvik, Siemens och Tomra.

HANZA är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.