HANZA Holding AB har bytt namn till HANZA AB

Årsstämman i HANZA Holding AB (publ) beslutade den 10 maj 2022 att ändra företagsnamnet till HANZA AB (publ). Namnändringen har nu registrerats hos Bolagsverket, och från och med den 1 juni 2022 kommer bolagets aktie att fortsatt handlas på Nasdaq Stockholms small cap-segment med oförändrat kortnamn (HANZA) och ISIN-kod (SE0005878543), men under företagsnamnet HANZA AB.

”Det finns en stor efterfrågan på vårt erbjudande och därför växer vi snabbt, även utanför de nordiska länderna. Vi vässar nu vår varumärkesidentitet för en fortsatt global expansion. Namnbytet är en del av detta arbete”, säger Erik Stenfors, vd HANZA.

För mer information, vänligen kontakta:
Erik Stenfors, vd, Tel: +46-70 950 80 70, e-post: erik.stenfors@hanza.com
Lars Åkerblom, CFO, Tel: +46-70 794 98 78, e-post: lars.akerblom@hanza.com

Om HANZA:
HANZA är ett globalt kunskaps- och tillverkningsföretag som moderniserar och effektiviserar tillverkningsindustrin. Genom rådgivning om leverantörskedjor och med egna  fabriker grupperade i regionala tillverkningskluster, skapar vi stabilare leveranser, ökad lönsamhet och en miljövänlig tillverkningsprocess för våra kunder.
HANZA grundades år 2008 och nådde år 2021 över 2,5 miljarder kronor i omsättning. Bolaget har sex tillverkningskluster: Sverige, Finland, Tyskland, Baltikum, Centraleuropa och Kina.
Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande produktbolag som ABB, Epiroc, GE, Getinge, John Deere,
SAAB, Sandvik, Siemens och Tomra.

HANZA är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.