• HANZA AB/

HANZA utökar årlig tillverkningsvolym för Mitsubishi Logisnext Europe med över 100 MSEK

HANZA har idag tecknat ett tillverkningsavtal med Mitsubishi Logisnext Europe ("MLE"), en ledande leverantör av logistiklösningar med egendesignade innovativa och högkvalitativa gaffeltruckar. Avtalet utökar det befintliga samarbetet mellan parterna väsentligt och adderar ett uppskattat ordervärde överstigande 100 MSEK per år

HANZA tillverkar för närvarande ett antal moduler till MLE:s fabrik i Järvenpää, Finland. Parterna har nu kommit överens om en tillverkningslösning som innebär att samarbetet utökas till att omfatta ytterligare inköp, tillverkning och montering.

"Vi är stolta över att MLE har valt vår tillverkningslösning, vilket väsentligt utökar vårt samarbete.", säger Erik Stenfors, vd HANZA.

"MLE har ett långt och bra samarbete med HANZA och är glada över att kunna fördjupa det ytterligare genom detta avtal", säger Simo Kangastupa, Sourcing Director, MLE Oy.

Det nya avtalet kommer att implementeras stegvis och förväntas vara fullt implementerat inom ett år. Vid full volym förväntas det nya ordervärdet överstiga 100 MSEK per år.

Avtalet kommer att verkställas av HANZAs Cluster Baltics.

Denna information är sådan som HANZA AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-07-13 08:12 CET.

Erik Stenfors, vd

HANZA är ett globalt kunskaps- och tillverkningsföretag som moderniserar och effektiviserar tillverkningsindustrin. Genom rådgivning om leverantörskedjor och med egna  fabriker grupperade i regionala tillverkningskluster, skapar vi stabilare leveranser, ökad lönsamhet och en miljövänlig tillverkningsprocess för våra kunder. HANZA grundades år 2008 och nådde år 2022 över 3,5 miljarder kronor i omsättning. Bolaget har sex tillverkningskluster: Sverige, Finland, Tyskland, Baltikum, Centraleuropa och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande produktbolag som 3M, ABB, Epiroc, GE, Getinge, John Deere, Mitsubishi Logisnext, Oerlikon, Perkin Elmer, SAAB, Sandvik, Siemens och Tomra. HANZA är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.