HANZAs VD och huvudägare köper aktier

HANZAs VD Erik Stenfors har köpt 10 000 aktier i HANZA för ett belopp om 570 420 kronor. HANZAs huvudägare och styrelsemedlem Gerald Engström har via sitt bolag Färna Invest köpt 42 000 aktier till ett belopp om  2 215 920 kronor.

Aktierna handlades den 8 maj 2024.

Efter aktieköpen uppgår Erik Stenfors innehav till 622 000 aktier och Färna Invests innehav till 9 319 694 aktier.

HANZA är ett globalt kunskaps- och tillverkningsföretag som moderniserar och effektiviserar tillverkningsindustrin. Genom rådgivning om leverantörskedjor och med egna fabriker grupperade i regionala tillverkningskluster, skapar vi stabilare leveranser, ökad lönsamhet och en miljövänlig tillverkningsprocess för våra kunder. HANZA grundades år 2008 och har i dag en pro forma årsomsättning över 5 miljarder kronor. Bolaget har sex tillverkningskluster: Sverige, Finland, Tyskland, Baltikum, Centraleuropa och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande produktbolag som 3M, ABB, Epiroc, GE, Getinge, John Deere, Mitsubishi, SAAB, Sandvik, Siemens och Tomra. HANZA är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.