HANZA expanderar inköpsfunktionen

HANZA förstärker inköpsfunktionen för att möta kundernas önskemål samt koncernens tillväxtstrategi genom nyrekrytering av branschkompetens samt en större omorganisation.

I dagarna gjordes ytterligare två nyanställningar inom strategiskt inköp på koncernnivå vilket färdigställer organisation och bemanning. Mattias Annas har tillträtt som Strategisk inköpschef för elektronikdivisionen. Mattias kommer senast från St. Jude Medical där han innehaft flera positioner inom sourcing samt tidigare även Pharmacia & Upjohn.

Thomas Wennerstad tillträder som Strategisk inköpare för elektronikdivisionen. Även han har en lång historik inom inköp på bl.a. Ericsson, NOTE samt inom elektronik distribution (Arrow Components).

”Vi har lagt fast en strategi för global sourcing vilket möjliggör fortsatt tillväxt, säger Bengt Emesten, Vice President Sourcing & Supply chain, ”Det är roligt att kunna expandera i en bransch som annars varit mycket utsatt och upplevt flera konkurser”

”Vi har haft förmånen att växa organiskt med nya bolag som efterfrågar en modern, komplett kontraktstillverkning.” säger Erik Stenfors, koncernchef, ”För att fortsätta att sänka kostnaderna för våra kunder är vår inköpsprocess avgörande”

För mer information, vänligen kontakta:

Bengt Emesten, Vice President Sourcing & Supply chain, bengt.emesten@hanza.com

mob: +46 703 822828

___________________________________________________________________________________________________________________________

HANZA är en av de ledande kompletta kontraktstillverkarna i Norden inom mekanik (tunnplåt och maskinbearbetning) samt elektronik (PCBA samt kablage). Koncernen har tillverkningsfabriker i Sverige, Finland, Estland, Polen, Slovakien och Kina. HANZA koncernen omsätter ca 1.3 Miljard SEK och har 1100 anställda. HANZA erbjuder även slutmontage och boxbuild av produkter med kundanpassade lösningar för sourcing och logistik.För mer information, besök gärna vår websida: www.hanza.com

Citat

Bengt Emesten, Vice President Sourcing & Supply chain