HANZA investerar i ny maskinkapacitet

HANZA Mechanics investerar i ny teknik för att korta ledtider samt öka produktionen med obemannad körning. Tillverkningen kommer i större utsträckning ske i maskiner som komplett bearbetar detaljerna.

Under den senaste tiden har ca.20 MSEK investerats i företagets fabriker för maskinbearbetning innehållande:

Årjäng
•                     Mikron 5-axlig fräsmaskin med palettsystem för sju paletter.
•                     Doosan Multifunktionsmaskin Puma MX-2600ST.

Töreboda
•                     Mazak HQR200 Fleroperationssvarv med dubbla spindlar och revolvrar.

Estland
•                     Okuma Fleroperationssvarv LT2000EX.
•                     Doosan Fleroperationssvarv Puma TT-2000ST.

”Vi har stängt ett antal nya kundaffärer den senaste tiden som möjliggjort dessa investeringar” säger Stefan Groth, Teknikchef Maskinbearbetning i HANZA, ”Detta är såväl en kapacitetshöjning som tekniksteg som efterfrågats av våra kunder”.

För mer information, kontakta oss gärna:

Thomas Lindström, Vice President Sales & Marketing, email: thomas.lindstrom@hanza.com , tel. 0702-98 39 39

___________________________________________________________________________________________________________________________

HANZA är en av de ledande kompletta kontraktstillverkarna i Norden inom mekanik (tunnplåt och maskinbearbetning) samt elektronik (PCBA samt kablage). Koncernen har tillverkningsfabriker i Sverige, Finland, Estland, Polen, Slovakien och Kina. HANZA koncernen omsätter ca 1.3 Miljard SEK och har 1100 anställda. HANZA erbjuder även slutmontage och boxbuild av produkter med kundanpassade lösningar för sourcing och logistik.För mer information, besök gärna vår websida: www.hanza.com

Citat

Stefan Groth, Teknikchef Maskinbearbetning i HANZA