HANZA utökar samarbetet med Swisslog AS

HANZA Holding AB (publ), en ledande leverantör av kompletta tillverkningslösningar, har utökat avtalet med Swisslog AS för att stödja deras nyckelfärdiga automatiserade lagerlösningsprojekt i Mo i Rana, Norge. Ordervärdet är inte offentligt men förväntas uppgå till dubbelsiffrigt miljonbelopp årligen.

I uppdraget ingår tillverkning och leverans av totalt 86 000 förvaringsboxar av stål till Mo i Rana.

"Vi ser verkligen fram emot att fördjupa samarbetet med Swisslog AS, ett företag som passar väl in i HANZAs affärsmodell, säger Veronica Svensson, försäljningschef Skandinavien. Ett signum för hela HANZA är förmågan att leverera högautomatiserade processer som lyfter konkurrenskraften på marknaden för våra kunders produkter till en ny nivå. Genom designförändringar för optimerad produktion och genom att effektivisera produktionsprocessen kan vi undvika onödiga steg och kostnader.”

Produktionen kommer att ske i HANZAs svenska tillverkningskluster, med de första leveranserna planerade till det första kvartalet 2022.

Om Swisslog

Swisslog levererar datadrivna och robotiserade lösningar för din logistikautomation tillsammans med tillförlitliga, modulära servicekoncept. Vi samarbetar med framtids-orienterade företag och är fast beslutna att sätta nya standarder inom lagerautomation för att tillhandahålla framtidssäkra produkter och lösningar. Som en del av KUKA-koncernen litar våra kunder på kompetensen hos våra passionerade medarbetare - mer än 14 000 personer som arbetar över hela världen.

www.swisslog.com

Erik Stenfors, VD, Tel: +46-709 50 80 70, e-post: erik.stenfors@hanza.com
Veronica Svensson, Försäljningschef Skandinavien, Tel: +46-768 88 19 88 , e-post: veronica.svensson@hanza.com

HANZA grundades år 2008 och omsätter sedan 2019 över 2 miljarder kronor. Bolaget har egna produktionsenheter i sju länder; Sverige, Finland, Tyskland, Estland, Polen, Tjeckien och Kina.