HANZA vinner affär med TYRI överstigande 35 miljoner

Tillverkningsstrategen HANZA Holding AB (publ), noterat på Nasdaq Stockholm, har i dag skrivit ett avtal med TYRI Lights som är värt minst 35 MSEK per år. Affären omfattar tillverkning av belysningsprodukter med LED-teknik.

”Vi har kontinuerligt utökat vår förmåga inom våra sex kluster, inklusive vårt center i Centraleuropa, för att se till att våra kunder kan dra nytta av den senaste teknologin”, säger Thomas Lindström, Senior Vice President, Head of Business Solutions på HANZA. ”Att stödja TYRI med tillverkningen av belysningsprodukter från detta kluster visar de framsteg som HANZA har gjort för att hjälpa kunderna med ett utbud av erbjudanden från både Norden och även övriga Europa.”

Tillverkningen påbörjas i HANZAs tillverkningskluster i Centraleuropa under tredje kvartalet 2019 och kommer vara fullt operationellt under första halvåret 2020.

TYRI är ledande inom belysningar för väg- och terränggående maskiner. Bolaget utvecklar intelligenta belysningslösningar med LED-, HID/Xenon- och halogenteknik. Lösningarna uppfyller de specifika och stränga kraven för tunga fordon, gruvdrift, skogsbruk, konstruktionsindustri, jordbruk och materialhantering.

”Vi har utvecklat vår leveranskedja för elektroniklösningar för att öka konkurrenskraften, och spelar HANZA en viktig roll med att erbjuda en högkvalitativ tillverkningsprocess från kluster Centraleuropa”, säger Peter Bilfeldt, Inköpschef på TYRI.

Thomas Lindström, Senior Vice President, Head of Business Solutions, Tel: 0702 98 39 39, e-post: thomas.lindstrom@hanza.com

HANZA moderniserar och effektiviserar tillverkningsindustrin. Genom att samla olika tillverkningsteknologier lokalt skapar vi kortare ledtider, mer miljövänliga processer och ökad lönsamhet åt våra kunder. HANZA grundades 2008 och omsätter idag 1,8 miljarder SEK med verksamhet i Sverige, Finland, Estland, Polen, Tjeckien och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande bolag som ABB, Epiroc, Getinge, Saab Defense och Siemens. Läs mer på www.hanza.com