Parker Hannifin väljer HANZA för tillverkning av kablage och tunnplåt

Under juni tecknades ett större avtal mellan bolagen för produktion av kablage och tunnplåt i HANZAs fabrik i Tartu, Estland.

Efter en längre utvärderingsprocess har Parker Hannifin Electronic Controls Division valt att göra HANZA till ”preferred supplier” gällande kablage och tunnplåt för att samordna samtliga volymer från divisionen i Europa.

”HANZA har visat att de har viljan och möjligheten att utvecklas” säger Claes Oskarsson, Division Supply Chain Manager Europe, Parker Hannifin ECD, ”Det är en viktig parameter för oss inom Parker för att utveckla långsiktiga relationer med våra tillverkningspartners.

”Det känns roligt att få samarbeta med en sådan prestigekund även inom detta område”, säger Gerd Levin-Nygren, Divisionschef HANZA Electronics ”Vårt förvärv av den internationella kablagekoncernen Alfaram satte oss på kartan för många potentiella kunder när vi nu kan erbjuda produktion förutom i Estland och Polen även i Slovakien samt Kina.”

Gerd Levin-Nygren, Divisionschef HANZA Electronics, gerd.levin@hanza.com, mob: +46 708 116848

Thomas Lindström, Vice President Sales & Marketing, thomas.lindstrom@hanza.com, mob. +46 702983939

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

HANZA är en av de ledande kompletta kontraktstillverkarna i Norden inom mekanik (tunnplåt och maskinbearbetning) samt elektronik (PCBA samt kablage). Koncernen har tillverkningsfabriker i Sverige, Finland, Estland, Polen, Slovakien och Kina. HANZA koncernen omsätter ca 1.3 Miljard SEK och har 1100 anställda.

HANZA erbjuder även slutmontage och boxbuild av produkter med kundanpassade lösningar för sourcing och logistik.
För mer information, besök gärna vår websida: www.hanza.com

HANZA har visat att de har viljan och möjligheten att utvecklas
Claes Oskarsson, Division Supply Chain Manager Europe, Parker Hannifin ECD