Norse Impact AB: Årsstämman 2023 flyttas fram till 14 juni

Norse Impacts styrelse har beslutat att flytta fram årets ordinarie bolagsstämma till den 14 juni.

Årsstämman kommer att hållas i Göteborg men inte som tidigare meddelats den 31 maj 2023. Styrelsen har fattat beslut om att istället hålla stämman den 14 juni. I kallelsen till stämman kommer tidpunkt och plats för stämman att meddelas.

Norse Impact i korta drag

Norse Impact är Nordens snabbast växande koncern inom rökfritt segment. Detta segment består av lagliga nikotinprodukter som ersättning för den mycket skadliga tobaksrökningen. Bolagets löpande verksamhet finns i första hand i hela Norden, men även i Storbritannien. Företaget är särskilt starkt positionerat inom områdena elektroniska cigaretter (Vape) och snus, med femton exklusiva avtal med väletablerade rökfria produkter. Norse Impact har nu tjugosex fysiska butiker och tolv egna nätbutiker.

Bolaget har ett starkt tillväxtfokus, baserat på organisk tillväxt och solida strategiska förvärv, både i Norden och övriga Europa. Viktiga punkter här är starka synergier, marknadsandelar och sund finansiell verksamhet.

Marius Arnesen, VD. Telefon: +47 938 00 894, e-post: ma@norseimpact.se