Oskar Ollerup blir ny försäljningschef i Harm Reduction Group

Harm Reduction Group AB (publ) (”Harm Reduction Group” eller ”Bolaget”) meddelar idag att Oskar Ollerup blir ny försäljningschef.

Oskar har under sin karriär haft flera nyckelpositioner, 12 år som Key Account Manager på Imperial Tobacco och British American Tobacco. Han har också varit en central figur i byggandet av Scandinavian Tobacco Groups säljorganisation i Sverige och spelade en avgörande roll i implementeringen av XQS uppköpet på den svenska marknaden. Oskar har också varit en nyckelperson i framgångarna med varumärken som Knox, Lundgrens och XQS, vilket ytterligare understryker hans förmåga att leda och driva försäljning i konkurrensutsatta marknader.

Marius Arnesen, VD på Harm Reduction Group, kommenterar:

• Vi är oerhört entusiastiska över att välkomna Oskar till vårt team. Som en del av ett viktigt förändringsarbete kommer Oskar vara en av de ledande personerna i det fortsatta arbetet med att bygga framgång för bolaget. Hans omfattande erfarenhet och dokumenterat goda resultat, inom såväl försäljning som affärsutveckling, kommer att vara ovärderliga tillgångar för vår fortsatta tillväxt.

Oskar Ollerup, ny försäljningschef på Harm Reduction Group, kommenterar sin nya utmaning:

• Det finns inget roligare och mer motiverande än att få vara delaktig i att bygga upp           något som kan bli mycket stort. Harm Reduction Group tickar alla boxar för mig som nästa bolag att jobba för, en spännande organisation med riktigt lovande förutsättningar.

Han tillägger: "Att få vara med och forma en säljorganisation är bland det roligaste som finns. Grunden läggs nu i en bra retail classification som är det nya fundamentet i säljandet. Att planera strategin framåt och hur arbetet ska bedrivas i Harm Reduction Group, ska leda till att vi blir en riktigt stor och pålitlig aktör inom våra olika kategorier. För mig var det inget svårt beslut att ta, utan ett självklart val att vara med på resan!"

Harm Reduction Group AB i korta drag

Harm Reduction Group är Nordens snabbast växande koncern inom harm reduction. Detta segment består av lagliga nikotinprodukter som ersättning för den mycket skadliga tobaksrökningen. Bolagets löpande verksamhet finns i första hand i hela Norden, men även i Storbritannien. Företaget är särskilt starkt positionerat inom områdena elektroniska cigaretter (Vape) och snus, med femton exklusiva avtal med väletablerade rökfria produkter. Harm Reduction Group har nu tjugotvå fysiska butiker och elva egna nätbutiker. Bolaget har ett starkt tillväxtfokus, baserat på organisk tillväxt och solida strategiska förvärv, både i Norden och övriga Europa. Viktiga punkter här är starka synergier, marknadsandelar och sund finansiell verksamhet.

Marius Arnesen, VD. Telefon: +47 938 00 894, e-post: ma@harmreductiongroup.com

Harm Reduction Group AB, c/o Moodeko Consulting, Att. Tina Hjemli, Vattugatan 3, 78433 Borlänge

harmreductiongroup.com