SealWacs AB: Byte av VD

SealWacs meddelar att Marius Arnesen, VD i We Care AS, utsetts till ny VD i SealWacs.

Till ny verkställande direktör i SealWacs har Marius Arnesen, CEO i We Care AS och tillträdande CEO även i MaxSnus.no AS, utsetts. Arnesen ersätter därmed Henrik Torjussen som kommer att lämna SealWacs för ett annat uppdrag.

• SealWacs befinner sig i en unik och ledande position i en spännade global marknad, som fortsatt är att betrakta som tidig fas. Vi har klara tillväxtambitioner i flera länder och jag har stor tilltro på att Bolaget ska kunna nå de målsättningar som styrelsen formulerat för framtiden, kommenterar SealWacs nye VD, Marius Arnesen.

Att leda den dagliga verksamheten i de norska dotterbolagen kommer även i fortsättningen vara hans huvudsakliga uppgift.

• Marius var vårt solklara förstval som ny VD. Han är en viktig resurs och jag är övertygad om att han kommer att skapa stora värden för Bolagets aktieägare. Vi vill också passa på att tacka Henrik Torjussen för strålande insatser och önska honom lycka till i hans fortsatta gärning, säger Petter Sørlie, styrelseledamot i SealWacs

Marius Arnesen är CEO i We Care AS sedan januari 2019. Han var CFO i We Care sedan augusti 2017 och fram till dess att han utsågs till CEO. Han kommer inom kort även att tillträda som CEO i MaxSnus. Marius Arnesen var en av grundarna till bolagen Scout AS och Scout Ltd, som i dag är Scout Gaming Group AB på First North Exchange i Sverige.  Mellan 2012 och 2015 var han Ekonomisk Controller för Primepoint Services Ltd i Singapore.  Arnesen är utbildad civilekonom med 14 års erfarenhet inom områden som ekonomi, kostnadskontroll, kontraktförhandlingar, projekthantering och marknadsanalys. Marius Arnesen äger genom sitt bolag Ulrik Holding As 27 643 747 aktier i SealWacs AB.

Claes Holmberg, styrelseordförande. Telefon: +46708254547, E-post: info@sealwacs.se

SealWacs AB, c/o Mcon AB, Södra Larmgtan 4 411 16 Göteborg

Tel: +46 70 825 45 47 www.sealwacs.se