Sealwacs AB: Ingår exklusivavtal med Flavour Warehouse Ltd

Företaget meddelar att man nu har ingått ett exklusivt tvåvägsavtal med British Flavour Warehouse Ltd, en av världens största tillverkare av e-juice för vape- marknaden.

Avtalet ger Sealwacs ensamrätt att distribuera e - liquid Vampire Vape, ett av världens starkaste och mest erkända varumärken inom segmentet, exklusivt i Sverige och Norge. Vidare innebär avtalet att SelWacs egenproducerade Norse e - liquid kommer att distribueras genom Flavour Warehouse Ltds egen B2B-distributionskanal www.flavourwarehouse.co.uk.  Bara i England har företaget en marknadstäckningsmarginal om 90 procent.

Stärker B2C och B2B

Flavour Warehouse Ltd har distributioner i mer än 80 länder med en total omsättning om över 75 miljoner pund, varav 60 miljoner pund kommer från den engelska marknaden.

• Det här är ett betydande avtal för oss, som bidrar till att stärka vår position i Skandinavien och ytterligare stärka vår satsning i England. Det här är ett stort steg för företaget och kommer att innebära att våra B2C-kunder får ett bättre produktutbud, och att vi stärker vår B2B-position, säger Marius Arnesen, VD på Sealwacs.

Företaget har redan nio befintliga ensamrättsavtal, som tillsammans med avtalet med Flavour Warehouse Ltd. ytterligare befäster företagets position i Skandinavien.

• Så som marknaden fungerar innebär ett exklusivt avtal att alla konkurrenter på marknader, där vi har ensamrätt, måste köpa dessa produkter direkt av oss, säger Arnesen.

Snabbast växande
Sealwacs är Nordens snabbast växande koncern inom non - smoke segmentet. Detta segment utgörs av lagliga nikotinprodukter som ersättning för den mycket skadliga röktobaken. Bolagets löpande verksamhet finns främst i Norge, men även i hela Norden och Storbritannien. Företaget är särskilt starkt positionerat inom områdena snus och elektroniska cigaretter, inklusive e - juice, med ett signifikant antal exklusivitetsavtal med väletablerade rökfria produkter. Sealwacs har nu, inklusive DMG 1001 Larvik, arton fysiska butiker, åtta egna nätbutiker (nordamp.no, maxsnus.no, dampmannen.no, friskedrag.no, dampmonopolet.no, norsevape.co.uk, norseeliquid.com och elektroniske-sigaretter.no)

E-cigarett / vape -marknaden, som fortfarande är i ett tidigt skede, hade en omsättning i Europa på 8,3 miljarder USD 2020, och förväntas öka med 11% i 2021. Snus hade en global omsättning i 2020 på 2,6 miljarder dollar. Marknaden indikerar stark fortsatt tillväxt. Europa är den största marknaden och står för 40% av den globala omsättningen. Sverige och Norge är dom två största marknaderna i Europa. Bolaget har ett starkt tillväxtfokus, baserat på organisk tillväxt och solida strategiska förvärv, både i Norden och resten av Europa. Viktiga poäng här är starka synergier, marknadsandelsförvärv och sund finansiell verksamhet.

Marius Arnesen, VD. Telefon: +47 938 00 894, e-post: info@sealwacs.se

SealWacs AB, c/o Mcon AB, Södra Larmgtan 4 411 16 Göteborg