Den internationella succéförfattaren Karin Slaughter släpper sin nya thriller, De vackraste, 28 september.

Med 30 miljoner sålda böcker på 32 olika språk har Karin Slaughters spänningsromaner gjort stor succé världen över. Hennes senaste roman Cop Town gick direkt in på New York Times bestseller lista, och nu kommer HarperCollins att ge ut hennes senaste verk De vackraste i Sverige, samtidigt som den kommer ut på engelska.

Karin Slaughters intelligent skrivna böcker tar läsaren in under skinnet på både offer och förövare, bit för bit får man lära känna alla aspekter på hennes karaktärer.

De vackraste är en kvalitetsthriller som låter läsaren följa med på de mest hemska brott man kan tänka sig, oroande nära vår egen verklighet. Och som i Slaughters tidigare böcker kan man aldrig riktigt veta var historien tar vägen.

"Mina tidigare böcker har undersökt sambanden mellan människor förbundna med brott. Det är fascinerande forskning, och jag hoppas det är fascinerande läsning. Men med De vackraste, ville jag utforska relationer mellan människor som förbinds med blod, med kärlek, med gemensam historia. De vackraste är en roman om familjehemligheter och svek, som kan vara lika fängslande och livsförändrande som ett brott som för främlingar samman. Det får mig att fokusera mer än någonsin på kvinnor - i det här fallet tre systrar, en av dem saknas och två av dem har ingen kontakt - och de särskilda band som förenar dem ", säger Slaughter.

Bokens handling

När Claire börjar nysta i det förflutna förstår hon att livet hon levt aldrig varit på riktigt, och att hennes man inte var den hon trodde. Snart inser hon att sanningen är grymmare än hon någonsin kunnat föreställa sig.

Om författaren

Karin Slaughter är född och uppvuxen i Georgia i USA, och har slagit sig ned i Atlanta med sin man och sina barn. Hon har tagit en aktiv del i biblioteksdebatten och propagerar för att alla ska ha tillgång till bibliotek, då det gör att läsning inte blir en klassfråga.

Om boken

Titel: De vackraste / Genre: Thriller / Format: Inbunden / Imprint: HarperCollins / ISBN: 9789164098863/ ISBN e-bok: 9789164099174 / Släppdatum: 28 september 2015 / Pressbilder: HarperCollins Nordic

”Karin Slaughter är en av de allra mest spännande författarna från USA idag – oavsett genre” - LIZA MARKLUND

Om HarperCollins Nordic

HarperCollins Nordic är ett dotterbolag till HarperCollins Publishers. Med 27 anställda på huvudkontoret i Stockholm publicerar HarperCollins Nordic över 1100 titlar per år på svenska, norska, danska och finska. Vi publicerar tryckta böcker, e-böcker och ljudböcker under våra imprints HarperCollins och Harlequin. Böckerna finns till försäljning bland annat hos Akademibokhandeln, ICA Maxi, Adlibris och på harpercollins.se

Citat

Liza Marklund
Kriminalromaner när de är som bäst!
Michael Connelly
Ger rysningar ... Slaughter bygger upp spänningen till ett fulländat crescendo.
Publishers Weekly
Slaughters öga för detaljer går inte att överträffa.
Gillian Flynn
Karin Slaughter är en av de bästa amerikanska thrillerförfattarna.
The Washington Post
Utan tvekan årets bästa thriller!
Lee Child
Karin Slaughter kan jämföras med författare som Edgar Allan Poe och Nathaniel Hawthorne ... En utmärkt historieberättare som väljer sina ord med stor skicklighet och intelligens.
The Huffington Post