En ny bok från succéförfattaren Mhairi McFarlane - Det är inte jag, det är du

En feministisk chick lit, funkar det?

Jajamen! McFarlanes hjältinnor sitter verkligen inte hemma på sin kammare och väntar på en prins och en vit springare som ska komma och rädda dem. Kvinnorna tar saken i egna händer, styr upp sina liv, hittar en inre trygghet och sen släpper de in kärleken. Kanske. Om han passar. Och sköter sig!

1 november släpps boken Det är inte jag, det är du av författaren Mhairi McFarlane.

Återigen blev det en otrolig succé när den gavs ut i engelskspråkiga länder och den kommer nu äntligen till Sverige. Läsarrecensioner på Goodreads.com, världens största boksajt, talar sitt tydliga språk - över 1500 personer har betygsatt boken, som har ett snitt på nästan 4 av 5 poäng!

I juni lanserades boken Från och med du av författaren Mhairi McFarlane i Sverige, och i september besökte hon Bokmässan inför lanseringen av Det är inte jag, det är du.

Bokens handling

Delia Moss har en livsplan. Men när det går upp för henne att hennes blivande man ligger med en annan raseras den imponerande snabbt. Helt klart ett bekymmer. Hon måste återta kontrollen och göra sig själv till superhjälte i berättelsen om sitt eget liv.

Urval av recensioner på boken

”Kvick, knivskarp och fnissframkallande… Det här är en modern och ärlig bok om kärlek i sin mest fulländade form.” – HEAT

”Engagerande läsning om att hitta sig själv. Jag älskade det.” – Daily Mail

Om författaren

Mhairi McFarlane föddes i Skottland 1976 och har sedan dess försökt förklara hur hennes namn uttalas (med V, inte M). Hon har en bakgrund som journalist och bor nuförtiden i Nottingham med en man och en katt. Från och med du blev en omedelbar succé när den släpptes och är översatt till 16 språk och skall nu filmatiseras. Det är inte jag, det är du är Mhairis tredje bok.

OM BOKEN
Titel: Det är inte jag, det är du / Genre: Samtida skönlitteratur / Format: Danskt band / Imprint: HarperCollins / ISBN: 9789164099327 / ISBN ebok: 9789150715736/ Släppdatum: 2 november 2015 / Pressbilder: HarperCollins Nordic