Nu kommer bibeln om bacon, skriven av norske matskribenten, programledaren och amatörkocken Christopher Sjuve!

Frågan som kvinnor på jakt efter ny parfym ställer mer än någon annan är: "Vilken doft gör män galna?” Efter flera år av intensiv forskning kommer nu svaret: Det är bacon - Tania Sanchez, författare till Parfymer: The Guide

HarperCollins Nordic ger 30 november ut Christopher Sjuves bok Allt blir bättre med bacon.

I förordet till boken skriver Christopher:

”Att skriva en bok om kött 2015 är att vara i otakt med samtiden. Det finns inte en vettig människa på jorden som menar att vi bör äta mer kött. Och det stämmer. Kött kräver mycket plats och energi och vi vet att det inte är bra för planeten. Samtidigt kommer inte människor att sluta äta kött. Och här kommer baconet in: Bacon är det kött som ger mest ”Bang for the bucks”. Några skivor stekt bacon i en pastarätt med sparris tillför smak och fyllighet som du annars skulle sakna. Bacon fyller tomrummet och ger dig mättnadskänsla.”

Bokens handling

Allt blir bättre med bacon är en samling av 75 recept med bacon, allt från snacks, frukostar, middagar, desserter samt berättelser om grisen och dess historia, baconets ursprung, hur du gör ditt eget bacon, och varför inte också hur du bygger din egen baconrök. Allt härligt uppblandat med citat och trivia om bacon.

Om författaren

Christopher Sjuve är en norsk amatörkock, matskribent och programledare. Han gjorde programmet ”Nesevis” som sändes på NRK 2012 ihop med svenska champagnegurun Richard Juhlin. Programmet fokuserade på smak och doft. Idag är Christopher Sjuve redaktör på klikk.no.

Vid intervjuförfrågningar vänligen kontakta:

Sarah Wallskog Lindvall, sarah.wallskog.lindvall@harpercollins.se, 0705-690227