Vår första svenska Harlequin är här! Kärlek på öppet hav av pseudonymen Samanta Olofsdotter

Harlequin publicerar över 110 titlar per månad, på 34 olika språk i 110 länder, på sex kontinenter och i Sverige sen 1979. Ändå är det först NU, i april 2016, som den allra första Harlequin-boken skriven på svenska kommer ut.

BOKENS HANDLING

Hertiginnan Henrietta av Krusenlund reser iväg för att besöka grevinnan Florine, sin barndomsvän och ungdomskärlek. På båten träffar Henrietta skepparpojken Petter och hon förstår snabbt att under den illasittande och slitna skjortan bultar ett kvinnohjärta. Petra, som Petter egentligen heter, vill vara fri – inte fången i könsrollernas hårda bojor. En stark åtrå väcks mellan de två kvinnorna och på havets böjande vågor börjar en förbjuden kärlek att spira. Samtidigt lever drömmen om Florine kvar. Henrietta slits mellan sina känslor. Vem ska hon välja?

OM FÖRFATTAREN

Bakom pseudonymen Samanta Olofsdotter står en etablerad och känd författare med många böcker bakom sig. Detta är författarens första bok under denna pseudonym. Intervjuer görs gärna via mail och boken finns att läsa redan nu på pdf.

OM OMSLAGET

I november 2015 efterlyste vi Sveriges bästa romance-omslag och fick många fina förslag. Ett stack ut lite extra och kom från den frilansande grafikern Sanna Sporrong i Göteborg. Det fångade både känslan av en klassisk Harlequin och något helt nytt och fräscht som var exakt det vi var ute efter. Instagram & Twitter: @sannasporrongform / Facebook: Sanna Sporrong Form

För mer information eller intervjuförfrågningar: Sarah Wallskog Lindvall, sarah.wallskog.lindvall@harpercollins.se