Hästens presenterar en ny kollektion Sleepwear helt i blått

Report this content

Om du inte kan få nog av marinblått, en av årets stora färger, ska du inte missa Hästens kollektion Sleepwear för 2015. Kollektionen tillverkas i Hästens signaturfärg royal navy och finns i 7 olika modeller som är tillgängliga i Hästensbutiker från december.

Tidigare har Hästens klädessortiment enbart bestått av unisex-modeller som morgonrockar och pyjamasar vilket gör denna kollektion, skräddarsydd i dam- och herrmodeller, till en helt ny satsning.

“Att utveckla sortimentetet till en lyxig kollektion Sleepwear var det logiska steget för oss”, säger Bretton Essex-Evans, Hästens Head of Product Development. “Vi är väldigt glada över att presentera kollektionen som är designad för att fira Hästens nya varumärkesidentitet, där färgen royal navy har en betydande roll.”

Den nya kollektionen är idealisk som gåva, fint förpackad i Hästens nya signaturförpackningar.

PRODUKTDETALJER, DAMMODELLER

• Top, shorts, nattlinne och kimono med diskret logo.

• Top, shorts och nattlinne i mjuk modalblandning med stretch, de krymper inte och bleknar inte. De olika delarna i kollektionen har detaljer i silkeslen satin som matchar kimonon.

• Finns i fem storlekar: S, M, L, XL, XXL.

• Pris: Top 400:-, Shorts 350:-, Nattlinne 650:-, Kimono 1 000:-

PRODUKTDETALJER, HERRMODELLER

• Byxor och t-shirt med kort eller lång ärm, med broderad logo.

• Tillverkade av en naturlig, mjuk och hållbar bomullsblandning med stretch.

• Finns i fem storlekar: S, M, L, XL, XXL.

• Pris: Byxor 350:-, T-shirt 350:-

För mer information:
Mary Petrini, Marknadschef EMEA, Hästens Sängar
tel: 0703 70 43 80, e-post mary.petrini@hastens.se

Sedan starten 1852 har Hästens mål varit att tillverka de absolut bästa sängarna i världen. I vår fabrik i Köping har sömnmakare förfinat hantverket i fem generationer. Varje säng är skräddarsydd för hand med naturmaterial av högsta kvalitet. Det är detaljerna som gör skillnaden i arbetet att få människor att sova bättre så att de kan leva sina liv fullt ut. Med verksamhet i 34 länder och över 200 återförsäljare i Europa, Asien och Amerika har det lilla familjeföretaget vuxit till en global producent och återförsäljare av premiumsängar. För mer information, besök www.hastens.com

Taggar: